Saturday 13 June 2015

Budak 3 tahun berseorangan dengan mayat ibu selama 2 hari

Seorang kanak-kanak berusia tiga tahun menghabiskan masa selama dua hari bersama mayat ibunya selepas wanita itu meninggal dunia di rumah, lapor Metro.UK. - Gambar Fail

KUALA LUMPUR: Seorang kanak-kanak berusia tiga tahun menghabiskan masa selama dua hari bersama mayat ibunya selepas wanita itu meninggal dunia di kediaman mereka, lapor Metro.UK.

Lydia Macdonald, 28, ditemui tidak lagi bernyawa di kediaman flatnya yang terletak di Perth, sebuah bandar di Scotland, pada petang Rabu dan wanita itu dipercayai mengalami masalah pernafasan. 

Menurut jiran Lydia, mereka terdengar Mason meminta bantuan melalui tingkap peti surat rumahnya: "Tolonglah bangunkan ibu saya."

Pihak polis kemudian bergegas ke lokasi kejadian selepas menerima panggilan kecemasan daripada salah seorang penghuni di flat berkenaan. 

Menurut ayah Lydia, Ronald kepada Daily Record, cucunya, Manson yang kini menjadi anak yatim itu ditemui berseorangan dengan mayat ibunya.

“Manson sudah dimaklumkan berita ini tetapi kami tidak pasti sama ada dia memahami pemergian ibunya. Walau bagaimanapun, kita akan menjaga Manson selepas ini,” kata Ronald dipetik dari Metro.UK.

Ronald juga menyifatkan anak perempuannya sebagai seorang penyayang dan lucu sambil menambah Lydia selama ini menjadi ibu yang baik untuk anaknya.

Bagaimanapun, punca kematian masih belum dikenal pasti kerana bedah siasat masih belum dijalankan.

Menurut jurucakap Polis Scotland, kematian itu diklasifikasi sebagai kematian mengejut dan siasatan akan berterusan untuk mengenalpasti punca kematian. 

- Sumber: metro.uk

No comments:

Post a Comment