Friday 20 December 2013

Guru penolong kanan dan kekasihnya dituduh buat rakaman lucah


AYER KEROH:  Seorang guru penolong kanan dan kekasihnya warga Pakistan hari ini didakwa di Mahkamah Majistret Ayer Keroh atas tuduhan membuat filem lucah di sebuah rumah pada bulan lepas.

Tertuduh, Lizah Buang, 49 tahun, dan Muhamad Usman Ali Liqat, 27 tahun, bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas mengangguk faham pertuduhan yang dibacakan kepada mereka.

Menurut kertas pertuduhan, mereka didakwa secara bersama membuat filem lucah atau tingkah laku yang bertentangan dengan kesopanan awam dii sebuah rumah pangsapuri Bukit Beruang Utama pada pukul 8.30 pagi pada 16 November lepas.

Pertuduhan di bawah Seksyen 5(1)(b) Akta Penapisan Filem 2002 itu dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan memperuntukkan hukuman denda antara RM10,000 hingga RM50,000 atau penjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya sekali.

Timbalan Pendakwa Raya, Norshazwani Ishak meminta mahkamah mengenakan ikat jami RM3,000 ke atas Lizah tetapi membantah jaminan ke atas Muhamad Usman kerana beliau warga asing.

Lizah bagaimanapun memohon jaminan dikurangkan kerana perlu menanggung enam anak dan suami yang sakit dan tidak bekerja.

Majistret Mohd. Firdaus Salleh kemudian membenarkan ikat jamin RM2,500 ke atas Lizah manakala Muhamad Usman dikenakan jaminan RM10,000 dengan dua penjamin serta syarat melapor diri di balai
polis berhampian sebulan sekali.

Kes ditetapkan untuk sebutan semula pada 23 Januari tahun depan bagi tertuduh melantik peguam.



ASTRO Awani 

1 comment: