Saturday 13 June 2015

Aaliyah Yoong curi tumpuan sekali lagi

Atlet waterski berusia 11 tahun Aaliyah Yoong merangkul pingat perak di Bedok Resevoir.

Atlet waterski berusia 11 tahun Aaliyah Yoong hari ini mencipta satu lagi kejayaan apabila berjaya merangkul pingat perak di Bedok Resevoir dalam acara waterski lompat wanita hari ini.

Dia mempamerkan persembahan yang cukup mantap untuk mencatat 20.20 mata dibelakang atlet Indonesia Rossi Amir yang mengutip 29.00 mata.

Aaliyah teruja dengan aksinya itu dan berpuas hati dapat menghadiahkan pingat perak untuk negara.

"Saya gembria kerana saya mencatat kutipan mata terbaik saya setakat ini tambahan ini kali pertama saya menyertai acara lompat wanita.

Saya akan terus memperbaiki aksi saya untuk acara ini.

Walaubagaimanapun, Aaliyah akui berasa gementar apabila turun beraksi.

"Saya jangka akan mendapat tempat terakhir kerana sebelum ini catatan terbaik saya hanya 11.20 mata," katanya.

Sementara itu, abang tirinya Alex Yoong membawa pulang pingat gangsa dalam kategori lompatan lelaki.

- Sumber: Astro Aren

No comments:

Post a Comment