Monday 1 June 2015

Vios dan Hilux sekarang dengan lebih nilai - harga dari RM74,749 dan RM76,388


Mulai hari ini – 1 Jun 2015 – UMW Toyota Motor Sdn. Bhd.(UMWT) akan mula menjual model Vios dan Hilux dengan peralatan tambahan. Sebagai dua model kenderaan Toyota yang paling popular, ini pasti akan membuatkan nilai pembelian lebih tinggi dari sebelumnya.

Dengan ini, Toyota Vios 1.5 TRD Sportivo dan 1.5G akan dipasang sistem infohiburan jenis DVD-AVN (yang merangkumi Audio, Video dan Navigasi)yang turut mempunyai kamera undur. Unit 2 DIN ini memaparkan skrin sentuh berukuran tujuh inci. Capaian tambahan termasuk untuk HDMI, USB, Bluetooth dan Aux.
Unit infohiburan ini turut membolehkan pengguna mencapai dunia internet melalui pelayar web yang terbina dalam, menggunakan data daripada telefon penumpang. Fungsi Miracast pula boleh memaparkan peta dan arahan tuju daripada applikasi navigasi terpilih ke skrin. Arahan suara juga boleh diterima.

Pemasangan filem ‘tint’ keselamatan premium adalah standard untuk Vios 1.5E dan 1.5J. Filem yang digunakan juga menepati segala peraturan yang ditetapkan pihak JPJ.

Unit infohiburan AVN yang sama turut dapat dilihat di dalam trak Hilux varian G dan TRD Sportivo.
Untuk luaran, sebuah skup udara ditambah bersama garis tebal berwarna merah yang digunakan bagi menambah motif visual sport. Pembeli Hilux Sportivo mendapat peluang untuk menaiktaraf 'sports bar' di belakang kepada jenis TRD pada harga RM2,500.

Harga bagi Toyota Vios yang baru-baru ini diumumkan sebagai ‘Car of the Year’ oleh Frost & Sullivan bermula daripada RM74,749 manakala trak Hilux pula bermula daripada RM76,388 (harga-harga adalah atas jalan termasuk insurans).

- Sumber: Astro Publication

No comments:

Post a Comment