Monday 1 June 2015

Peminat pertahan foto selfie Fazura dengan anjing

Fazura memuat naik foto itu ketika menghadiri satu majlis kutipan dana untuk sebuah badan amal menjaga kebajikan haiwan, Furry Friends Farm.

KUALA LUMPUR: Pelakon cantik Nur Fazura telah mencetus kontroversi dikalangan pengikut Instagramnya (IG) sejak petang Ahad selepas memuat naik fotonya bersama seekor anjing.

Foto Fazura bersama haiwan tersebut yang digelar ‘Kuning’ telah mendapat hampir 10,000 ‘like’ dengan 700 komen dari pengikut.

Pada foto tersebut, Fazura telah menulis kapsyen “Our superhero "Kuning" who love his friends and everyone he met. An example to many humans. Love more, hate less :) #WeLoveKuning #FurryFriendsFarm”.

Aktres tersebut memuat naik foto itu ketika menghadiri satu majlis kutipan dana untuk sebuah badan amal menjaga kebajikan haiwan, Furry Friends Farm.

Namun, agak mengecewakan apabila niat Fazura telah disalah erti segelintir peminat yang kurang senang dengan tindakan tersebut, walaupun pada kapsyen sudah jelas menampakkan tujuan sebenar penyanyi ‘Sayangi Dirimu’ itu memuatnaik foto tersebut.

Bagaimanapun, Astro Gempak tertarik dengan komen para pengikut Fazura yang lebih menghormati selfie tersebut dari melihat selebriti kesayangannya bersentuhan dengan lelaki bukan muhrim.

Ada benarnya kata-kata para peminat tersebut kerana anjing juga makhluk tuhan yang layak dilayan seperti haiwan lain.

Lagipun mengikut penelitian Astro Gempak, Fazura dan Si Kuning tidaklah bersentuhan malah, jarak mereka juga agak jauh. Mesej yang cuba disampaikan Fazura cukup jelas iaitu nilai kemanusiaan serta kasih sayang yang perlu diberikan sama rata kepada semua makhluk ciptaan Tuhan.

Kadang-kadang kita juga perlu melihat ke arah sudut yang lebih positif sebelum menghentam dan memberi komen sewenang-wenangnya kepada individu lain.


- Sumber: Astro Gempak 

No comments:

Post a Comment