Monday 1 June 2015

Rozita Che Wan jawab isu di Instagram


ROZITA Che Wan tidak terkesan dengan kecaman beberapa orang pengikutnya di laman Instagram yang membuta tuli membuat andaian.

KUALA LUMPUR: Rozita Che Wan tidak terkesan dengan kecaman beberapa orang pengikutnya di laman Instagram yang membuta tuli membuat andaian yang dirinya seolah-olah memakai seluar atau skirt pendek ketika sedang bercuti di London.

Malah, usaha penulis menghantar mesej di aplikasi WhatsApp miliknya juga pantas diagak untuk bertanyakan hal berkenaan.

"Kamu belum tanya saya sudah jawab," demikian jawapan pertama yang ditulis Rozita diikuti komen mengenai perkara berbangkit itu.

Rozita menjelaskan kecaman itu tidak langsung mengganggu percutiannya bersama keluarga. Rozita bercuti bersama suami tersayang, Zain Saidin dan dua anaknya, Ammar Effendy dan Aaisyah Dhia Rana.

"Orang buta sahaja yang tak boleh bezakan seluar dengan peha. Kalau orang yang berakal tengok gambar ini mereka takkan komen yang saya tak pakai seluar atau memakai seluar pendek kerana secara jelas saya bertudung. Saya bukannya gila untuk buat seperti itu. Saya tahu batas bertudung. Hanya orang yang selalu fikir negatif sahaja akan pantas membuat kesimpulan yang negatif semata-mata.

"Yang kutuk itu hanya seorang dua dan selebihnya banyak memberi komen mempertahankan saya. Jadi biarlah apa orang nak cakap, saya cool sahaja," kata Rozita sambil memberitahu Aaisyah hari ini sudah tujuh bulan.

Rozita juga memanjat kesyukuran apabila ramai yang memuji kecomelan anaknya hasil perkongsian hidup dengan Zain.

"Apabila orang suka, saya yakin apa yang keluar dari mulut mereka semua doa yang baik-baik. Insya-Allah," katanya sambil menjelaskan sedang menikmati bekalan ketupat dari Malaysia dengan dicicah susu.

Tambah Rozita lagi, Aaisyah sudah ke London dan Paris selama dua kali dalam tempoh setahun.

"Dalam tempoh enam bulan, dia (Aaisyah) datang lagi ke London dan Paris. Kiranya sudah dua kali dia datang ke sini. Sebelum itu, dia pernah ke Taiwan, Singapura, Jepun dan Amsterdam," katanya yang bercuti selama 15 hari di Eropah.

- Sumber: BH Online 

No comments:

Post a Comment