Monday 1 June 2015

Fasa kedua menggali tapak kubur diteruskan Rabu ini

Ketua Polis Perlis SAC Shafie Ismail berkata pihak penyiasat akan menggali di empat kawasan yang mengandungi 91 tapak kubur pada 3 Jun.

KUALA LUMPUR: Pihak polis akan memulakan kerja-kerja peringkat kedua menggali tapak-tapak kubur yang ditemui di Wang Kelian sejak minggu lalu, Rabu ini.

Ketua Polis Perlis, SAC Shafie Ismail turut memaklumkan laporan mengenai satu lagi kem transit pemerdagangan manusia yang dilaporkan dikesan pada Ahad di hutan simpan Mata Ayer di Lubuk Sireh adalah bukan penemuan baru.

“Saya ingin menjelaskan apa yang dimaksudkan (Menteri di Jabatan Perdana Menteri) Datuk Seri Dr Shahidan Kassim, ini bukan penemuan yang baharu. Kita jumpa lebih kurang pada masa yang sama dengan tempat yang kita gali sebelum ini.

“Apa yang dimaksudkan Datuk Seri Shahidan adalah kita akan membuat tugasan kedua, sambungan daripada tempat yang pertama. Pada 3 Jun kita akan ke tempat ini untuk menggali,” katanya kepada Astro AWANI.

Beliau berkata terdapat empat kawasan yang dipercayai tapak kubur.

“Di kawasan pertama terdapat 40 kubur, kawasan kedua mempunyai tujuh kubur, kawasan ketiga mempunyai 24 kubur dan kawasan keempat 20 kubur. Jumlah keseluruhan adalah 91 kubur,” katanya.

- Sumber: Astro Awani 

No comments:

Post a Comment