Friday 10 April 2015

Najib ulangi tidak kenal Altantuya Shaariibuu

Najib ulangi tidak kenal Altantuya (Gambar: Fail)

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sekali lagi menegaskan bahawa beliau tidak mengenali warga Mongolia Altantuya Shaariibuu dan tidak terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam kes pembunuhan kejam itu.

Katanya, isu Altantuya itu kisah lama dan beliau sendiri sudah melafazkan sumpah menafikan penglibatannya di sebuah masjid di Permatang Pauh pada 2008.

"Ini cerita 2008.. dah lama dah. Sebenarnya saya dah lafazkan sumpah Wallahi Wabillahi Watallahi tiga kali termasuk di sebuah masjid di Permatang Pauh pada 2008...bahawa saya tidak mengenai Altantuya dan saya tidak terlibat sama sekali sama ada secara langsung atau tidak langsung," tegas beliau.

Katanya, polis juga telah menjalankan siasatan terhadap kes itu selain Ketua Polis Negara pada masa itu juga telah membuat kenyataan bahawa beliau tidak terlibat.

"Pada masa itu, Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi) sebagai Perdana Menteri sudah laporkan, dan Ketua Polis Negara dah buat kenyataan bahawa saya tak terlibat," katanya ketika ditemubual dalam program Edisi Khas Soal Jawab TV3, malam ini.

Najib berkata pihak polis pada waktu itu sudah menjalankan siasatan serta melihat kepada kaitan yang dikatakan wujud antaranya dengan kes itu.

"Tidak ada bukti sama sekali yang timbul bahawa saya kenal Altantuya. Tak ada langsung, tak ada gambar, tak ada tulisan, tak ada saksi dan sebagainya.

"Mahkamah telah tentukan prosesnya sampai ke Federal Court (Mahkamah Persekutuan). Apakah kita nak persoal integriti mahkamah kita yang kita pertahankan sebelum ini?," katanya.

Dr Mahathir dalam siri kritikannya terhadap Najib, medesak supaya siasatan dibuat terhadap kenyataan tertuduh kes tersebut Sirul Azhar Umar bahawa beliau diarahkan untuk melakukan tugas tersebut.

- Sumber: Astro Awani 

No comments:

Post a Comment