Sunday 15 March 2015

Faezah Elai bimbang timbul riak

Faezah Elai

BARU-baru ini, tiga selebriti cantik, Rozita Che Wan, Hanis Zalikha dan Elfira Loy, telah membuat keputusan untuk berhijrah ke arah yang lebih baik dari segi penampilan.

Penghujung minggu lalu, pelakon terkenal, Faezah Elai mencuri perhatian apabila media melaporkan bahawa aktres ini juga tampil bertudung.

Usai penyebaran berita itu, isteri kepada pengarah terkenal, Heykal Hanafiah, ini turut menulis sesuatu di laman sosial, Instagram miliknya seakan mengesahkan perkara itu.

"Saya terima banyak pesanan di WhatsApp dan pesanan ringkas hari ini (Jumaat). Saya mintak maaf banyak-banyak, bukan tidak mahu membalasnya tapi bimbang nanti tersalah bicara, riak bunyinya.

"Sudah tiga minggu saya hidup macam ini dan rasa tenang sangat. Alhamdulillah. Bagi saya sedikit masa, nanti saya balas bila masa sudah tiba sebab saya tak ada cerita menarik yang nak dikongsi.

"Terima kasih pada yang mendoakan dan saya maafkan pada yang menghina. Semoga Allah merahmati kita. Allahuakbar," katanya yang turut menggambarkan bahawa dia kini sedang berada di Pulau Pinang.

Sebelum ini, Faezah pernah membawakan watak wanita bertudung di dalam lakonannya termasuk Memberku Hawa, Asmara dan Cinta Sempurna.

Malah, ketika membawa watak berkenaan, pelakon ini memberitahu akan sentiasa menjaga batas dan pemakaian yang sopan untuk memastikan maruah wanita bertudung terjaga.

"Saya tiada masalah untuk membawa watak bertudung. Kebiasaannya apabila saya diarahkan untuk membawa watak wanita bertudung, saya akan pastikan pemakaian saya adalah pakaian sebenar wanita bertudung dan tidak mendedahkan mana-mana aurat.

“Malah, bukan sahaja dari segi pemakaian, malah saya sendiri menitik beratkan supaya watak wanita bertudung itu menjaga batas apabila bersama dengan lelaki supaya tidak bersentuhan,” katanya sebelum ini.

- Sumber: Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment