Thursday 17 October 2013

Jurutera bakar diri selepas bertengkar

BUKIT BERUANG - Akibat gagal mengawal emosi, seorang jurutera kilang sanggup membakar diri sendiri dengan petrol selepas bertengkar dengan isterinya di rumah mereka di Batu Berendam, di sini, kelmarin.

Mangsa yang terbakar di bahagian muka dan badan itu bagaimanapun terselamat selepas isterinya membantu memadam api yang menyambar anggota badan, dalam kejadian kira-kira jam 6 petang itu.

Pasangan yang telah berkahwin selama 20 tahun dan dikurniakan tiga anak itu sering bertengkar dan terdahulu bergaduh kira-kira jam 4 petang sebelum lelaki berusia 42 tahun keluar rumah.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Superintedan PR Gunarajan berkata, lelaki berkenaan kemudian pulang ke rumah kira-kira dua jam kemudian dengan membawa sebotol petrol, lalu disimbah ke badan sendiri sebelum menyalakan api di hadapan isterinya.

“Bagaimanapun, tindakan isterinya berusia 41 tahun memadamkan api menyebabkan mangsa hanya terbakar 40 peratus sahaja membabitkan muka dan badan.

“Isterinya yang bekerja sebagai kerani itu kemudian menghubungi polis dan ambulans sebelum suaminya dibawa ke Hospital Melaka dan kini ditempatkan di unit rawatan rapi (ICU),” katanya di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) di sini, semalam.

- Sinar Harian

No comments:

Post a Comment