Saturday 14 March 2015

Blog chedet.cc kembali beroperasi


Berdasarkan pemerhatian Astro AWANI, blog ini yang tidak boleh diakses sejak kira-kira jam 4.30 petang Jumaat, kembali beroperasi sebelum pukul 11 malam tadi.

KUALA LUMPUR: Blog milik Tun Dr Mahathir Mohamad, chedet.cc yang tidak boleh diakses sejak petang tadi kini kembali pulih beroperasi.

Berdasarkan pemerhatian Astro AWANI, blog ini tidak boleh diakses sejak kira-kira jam 4.30 petang Jumaat, sebelum ia kembali beroperasi pada jam kira-kira pukul 11 malam tadi.

Sebelum ini jurucakap bekas perdana menteri itu, Sufi Yusof berkata pihaknya sedang melakukan ‘pembersihan yang diperlukan pada sistem komputer pelayan’.

“Kami mengesan aktiviti trafik yang luar biasa pada blog ini dan kini sedang melakukan apa yang patut untuk membetulkannya. Sejurus segalanya selesai, kami berharap blog ini akan kembali sedia dikunjungi seperti sedia kala,” ujarnya.

Blog tersebut dikatakan tidak dapat diakses pengguna internet selepas Tun Mahathir memuat naik satu artikel tentang 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Satu paparan skrin di blog itu memulangkan isyarat “This Account Has Been Suspended”.

Pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia, SKMM, sebelum ini juga telah mengeluarkan kenyataan pihaknya tidak mempunyai sebarang kaitan dengan status blog tersebut.

Artikel yang bertajuk "1MDB" masih terpapar di blog itu. 

- Sumber: Astro Awani 

No comments:

Post a Comment