Monday 21 April 2014

"May the best man win," cabar Sultan Ahmad Shah

Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Sultan Ahmad Shah. -Gambar Fail


KUANTAN: "May the best man win", itu ulasan Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) mengenai perebutan tiga penjuru jawatan tertinggi FAM tidak lama lagi.

Sultan Ahmad Shah juga menegaskan baginda tidak akan menarik diri daripada mempertahankan jawatan yang telah disandang sejak 30 tahun itu malah melihatnya sebagai satu perkembangan yang sangat baik.

Tiga nama telah dicalonkan bagi jawatan presiden dan ketiga-tiganya telah mengesahkan untuk menerima pencalonan itu iaitu Sultan Ahmad Shah, Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah dan Tengku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim.

"Saya tak kata saya nak menarik diri. Saya tidak ada masalah dengan sesiapa sahaja yang ingin bertanding jawatan itu. Sehingga hari ini cuma ada tiga, saya, Tengku Mahkota dan Tengku Mahkota Johor. Kita tunggulah 25hb depan, insyaallah, tapi segala-galanya akan berjalan dengan baik," tambah baginda.

Dengan pencalonan ini, ianya menjadikan kali pertama jawatan nombor satu dalam FAM itu dipertandingkan.

Bagi jawatan nombor dua, seperti diramalkan akan melibatkan pertarungan tiga penjuru antara dua naib presiden semasa iaitu Datuk Seri Subahan Kamal dan Datuk Seri Afandi Hamzah, serta calon underdog, Datuk Mokhtar Ahmad yang merupakan Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Selangor (FAS).

Persaingan bagi merebut empat jawatan naib presiden lebih sengit kerana melibatkan beberapa presi¬den persatuan negeri dan badan gabungan seperti Datuk Takiyuddin Hassan (Bola Sepak Melayu), Datuk Sudarsono Osman (Sarawak), Datuk Rozabil Abdul Rahman (Perlis), Datuk Astaman Abdul Aziz (Kuala Lumpur) dan Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin (ATM).

Presiden FAM ditemui selepas Istiadat Pembukaan Dewan Undangan Negeri Pahang ke 13 tengahari tadi.

Astro Awani

No comments:

Post a Comment