Monday 21 April 2014

Bayi perempuan lapan bulan antara tiga yang maut dalam kemalangan di Klang


ACP Mohamad Shukor Sulong - Facebook



KLANG: Tiga individu termasuk seorang bayi perempuan berusia lapan bulan maut, manakala empat yang lain tercedera dalam nahas membabitkan empat buah kereta di Lorong Haji Abdul Manan, Taman Industri Meru di sini kira-kira pukul 9.30 malam tadi.

Mereka yang maut dikenali sebagai Mohd Ezwan Shah Mohd Yazid, 28, Farah Natahsya Fadzly, 18, dan bayi berkenaan Nur'Ezzara Lemani Abdullah.

Ketua Polis Daerah Klang Utara, ACP Mohamad Shukor Sulong berkata kemalangan berlaku apabila kereta Proton Satria yang dipandu Mohd Ezwan dan dinaiki tiga penumpang bergesel dengan sebuah kereta Honda Accord yang datang dari arah Kapar menuju ke Klang Sentral, sebelum kereta Honda itu terbabas ke dalam semak manakala kereta Proton Satria itu memasuki laluan bertentangan.

"Kereta Proton Satria itu kemudiannya pula dengan dua kereta lain iaitu kereta Proton Saga dan kereta Toyota Camry yang sedang menghala ke Kapar," katanya ketika dihubungi Bernama.

Beliau berkata pemandu dan dua penumpang kereta Proton Satria berkenaan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian dan dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah di Klang untuk dibedah siasat, manakala seorang lagi penumpang kereta tersebut Nur Adliana Saiful Azli, 13, mengalami kecederaan. 

Turut tercedera pemandu dan penumpang kereta Honda Accord dan pemandu kereta Toyota Camry manakala pemandu dan penumpang kereta Proton Saga tidak mengalami apa-apa kecederaan.

-- Bernama

No comments:

Post a Comment