Thursday 28 November 2013

Kemalangan: Tiga sekeluarga maut

PEKAN - Tiga sekeluarga maut manakala seorang lagi parah dalam kemalangan yang membabitkan sebuah kereta dan sebuah lori di Kilometer 40 Jalan Pekan-Rompin dekat sini, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Pekan Superintendan Yahaya Othman berkata mangsa yang maut dalam kejadian pukul 5.30 petang itu adalah penumpang hadapan Perodua Kancil, Rosmah Othman, 47, dan dua anaknya Mohd Haikal Syukri Razali, 19, yang juga pemandu kereta itu dan Norzafirah Razali, 12, penumpang di belakang.

Beliau berkata ketiga-tiga mangsa yang beralamat di Taman Wawasan 1, Endau, Rompin meninggal dunia di tempat kejadian.

Yahaya berkata seorang lagi penumpang, anak Rosmah bernama Nurul Najila, yang berusia tujuh tahun mengalami kecederaan parah di kepala dan kini dirawat di Hospital Pekan manakala pemandu lori tidak mengalami sebarang kecederaan.

"Kemalangan berlaku ketika kereta Kancil itu dalam perjalanan dari Kuantan menghala ke Rompin dan ketika di tempat kejadian kereta itu masuk ke laluan bertentangan," katanya.

Pada masa yang sama, sebuah lori yang datang dari arah bertentangan tidak sempat mengelak kereta mangsa dan menyebabkan mereka bertembung. - Bernama





No comments:

Post a Comment