Monday 25 May 2015

Adik Nelydia dan Uqasha menang Dewi Remaja

JUARA Dewi Remaja 2014/2015, Raysha Rizrose.

TIGA pemenang utama Dewi Remaja 2014/2015.

BANDAR UTAMA: Adik kepada pelakon Nelydia Senrose dan Uqasha Senrose, Raysha Rizrose dinobatkan sebagai Dewi Remaja edisi 2014/2015, pada episod kemuncak yang disiarkan secara tertunda jam 10 malam tadi secara eksklusif menerusi saluran Astro Ria (104) dan siaran serentak di Maya HD (135). 

Raysa berusia 18 tahun dari Petaling Jaya menewaskan empat lagi finalis iaitu Syamim Farid, 23; Balqish Maarif, 25; Deeba Halil, 24 dan Mawar Rashid, 19.

Mahkota kemenangan disampaikan oleh juara Dewi Remaja 2009/2010 iaitu Noor Neelofa Mohd Noor atau lebih dikenali sebagai Neelofa. Dengan kemenangan itu, Raysha Rizrose membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM10,000. 

Selain itu, beliau juga turut memenangi kategori Dewi Berseri (Fair And Lovely).

Tempat kedua dimenangi oleh Syamim, yang juga memenangi kategori Dewi Menawan (Sunsilk), manakala Balqish di tempat ketiga. Mawar memenangi kategori Dewi Kegemaran, yang ditentukan 100 peratus daripada undian peminat melalui laman web rasmi. 

Sementara itu, seorang lagi peserta, Fify Azmi, 25, dinobatkan sebagai Dewi Persahabatan. Pemilihan kategori ini dilakukan menerusi undian oleh 18 peserta musim ini. 

Untuk cabaran pusingan akhir, semua finalis diuji dengan sesi soal jawab bersama panel juri yang terdiri daripada Erra Fazira dan Edry Abdul Halim selaku juri tetap; Scha Al-Yahya; Pengarah Kreatif Kumpulan Karangkraf, Farah Hussamuddin dan jurugambar bebas, Ridduan Ismail atau lebih dikenali sebagai Ridduan TTFGA selaku juri jemputan.

Mengulas kemenangannya, Raysha mengakui terkejut dengan keputusan itu.

"Saya masih seakan tidak percaya apabila dinobatkan sebagai juara Dewi Remaja 2014/2015. Dunia seperti berhenti seketika apabila nama saya diumumkan sebagai sebagai juara dan ia menjadi antara pengalaman paling manis dalam hidup saya. Diberi peluang untuk bersaing dengan semua finalis pada peringkat akhir adalah satu penghormatan yang cukup besar buat saya. Mereka semua pesaing yang sangat berbakat dan cantik-cantik belaka.

"Banyak yang saya pelajari sepanjang pertandingan ini terutamanya mengenai kepentingan untuk menjaga disiplin diri, menepati masa, memperbaiki ketrampilan diri, cara berhadapan dengan orang ramai dalam pelbagai situasi serta banyak lagi. Pengalaman yang cukup berharga ini secara tidak langsung memberikan impak kepada personaliti saya secara peribadi. 

"Pada kesempatan ini, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada pihak Astro Ria dan Majalah Remaja atas kepercayaan yang diberikan untuk terbabit dalam program Dewi Remaja 2014/2015. Saya amat berbesar hati dapat menjadi sebahagian daripada program ini. Tidak dilupakan kepada juri, pihak penaja, keluarga, peminat, pihak produksi serta semua yang tidak putus-putus memberi sokongan dan semangat selama ini," katanya.

- Sumber: BH online 

No comments:

Post a Comment