Sunday 19 April 2015

'‎Nak sembelih mu'

KOTA BHARU - Seorang pengganggur menafikan tuduhan mengugut ibunya dengan berkata 'nak sembelih mu' ketika dia dihadapkan ke mahkamah majistret, di sini, siang tadi.

Tertuduh, Mohd Fahmin Mohamad Anipa, 29, didakwa melakukan ugutan jenayah itu dengan menimbulkan ketakutan terhadap Norfazilati Mat Zain, 46, di alamat Kampung Terusan Limbat, di sini, pada jam 3 petang, 14 April lalu.

Susulan pengakuan tidak bersalah tertuduh, pihak pendakwaan yang diwakili Timbalan Pendakwa Raya negeri, Nurliyana Md Zukri memohon tarikh sebutan lain untuk pengurusan kes.

Nurliyana pada prosiding itu juga tidak menawarkan jaminan ke atas tertuduh dengan alasan dakwaan tersebut serius dan tidak mahu tertuduh menganggu mangsa, jika dia dibebaskan.

Tertuduh dilihat bersahaja di dalam kandang pesalah dan hanya berdiam diri tanpa mengemukakan sebarang rayuan.

Tiada ahli keluarganya yang hadir ke mahkamah ketika itu.

Majistret Mohd Firdaus Zainal Abidin kemudiannya menetapkan jaminan RM10,000 terhadap tertuduh dengan seorang penjamin dan syarat jaminan itu hanya boleh dibayar oleh ibunya.

Kes ditetapkan untuk sebutan semula pada 5 Mei depan.

Tertuduh yang tidak diwakili peguam itu tidak menjelaskan wang jaminan terbabit dan dibawa ke penjara Pengkalan Chepa untuk ditahan sehingga kes disebut semula.

No comments:

Post a Comment