Tuesday 22 April 2014

Peminat bola sepak di Twitter cadang Rajagobal gantikan Moyes



KUALA LUMPUR: Datuk K Rajagobal merupakan antara 'pilihan' warga Twitter di Malaysia apabila diajukan soalan "Siapakah yang layak menggantikan David Moyes bagi mengemudi pasukan bolasepak ulung Manchester United?"

Pemecatan Moyes dari Manchester United (MU) hari ini telah mengundang pelbagai reaksi dari peminat kelab bolasepak liga Inggeris tersebut termasuk peminat bolasepak kelab lain.

@501Awani K. Rajagopal. King of Experiment.— Nik (@twt_nik) April 22, 2014

@501Awani @sultanmuzaffarRajagobal— Nami (なみ) (@comradenami) April 22, 2014Bagaimanapun ramai warga media sosial meletakkan pengurus liga Jerman dari kelab Borussia Dortmund, iaitu Jürgen Klopp sebagai pilihan utama mereka.

@501Awani jurgen klopp.— K a l (@iamhaikal) April 22, 2014

@501Awani jurgen kloop— Ahmad Kamimi (@kamimico) April 22, 2014Pilihan yang kedua pula diikuti dengan pemain Manchester United sendiri yang juga merupakan pengurus sementara kelab itu, Ryan Giggs.

@501Awani Ryan Gigss— fahami (@fahamingatmi)April 22, 2014Pilihan lain yang diberikan termasuk pengurus Belanda, Louis van Gaal; pengurus Atletico, Madrid Diego Simeone; dan bekas jurulatih Kelantan, Steve Darby.

Selain itu terdapat juga cadangan mengemukakan bekas-bekas pemain tempatan seperti, Datuk M. Karathu, Shebby Singh, Dollah Salleh dan juga ketua jurulatih PKNS, Wan Jamak Wan Hassan.

Namun, terdapat juga jawapan yang lucu oleh warga Twitter yang turut mencadangkan agar blogger Papa Gomo serta pelawak Accapan disenaraikan sebagai pengganti Moyes.

Sementara itu, Astro AWANI turut meminta warga Twitter tempatan berkongsi detik-detik kecemerlangan pasukan MU sewaktu di bawah kendalian Moyes.

Rata-rata mereka amat skeptikal dengan sumbangan beliau.


@501Awani lulz ada ke— Ahmad Faheem (@ahmad_faheem) April 22, 2014

@501Awani ada ke?— Jedi (@readyzaidi) April 22, 2014

@501Awani Hahahaha takde yang cemerlang pun! Hahahaha hambar si moyes— عيديل (@AidilllidiA) April 22, 2014

@501Awani err none ?— NaimDaud (@xnaiox) April 22, 2014Pengurus kelab bolasepak Liga Perdana Inggeris, David Moyes telah dipecat oleh kelabnya.

Berita pemergian Moyes tiba selepas beberapa hari laporan oleh media Britain yang Moyes akan dipecat, 10 bulan selepas mengambil alih tugas itu dari pengurus lagenda Alex Ferguson.

Moyes yang berusia 50 tahun dan berasal dari Scotland terpaksa mengharungi musim getir bersama Red Devils yang jatuh ke tangga tujuh Liga Perdana Inggeris, sekaligus tersingkir dari saingan peringkat tempatan dan Liga Juara-Juara Eropah.

United tewas 2-0 dalam perlawanan terakhir mereka di tangan bekas kelab bimbingan Moyes iaitu Everton. Ini juga kekalahan ke-11 berturut-turut buat pasukan itu.

-- Astro Awani 

No comments:

Post a Comment