Saturday 19 April 2014

Lelaki harap isteri, anak pulang segera

Lelaki harap isteri, anak pulang segera
Gambar Wang Sheng Yan bersama anaknya Wang Jun Hao yang hilang sejak Isnin lalu.

KLUANG - Seorang suami dibelenggu dengan rasa bimbang berikutan isteri dan anak sulungnya keluar rumah dan tidak pulang ke rumah sejak Isnin lalu.

Tan Yong Hong,36, yang bekerja sebagai jurujual kereta berkata, isterinya, Wang Sheng Yan, 34, yang sedang mengandung dua bulan keluar rumah membawa anak sulungnya, Wang Jun Hao,4, tanpa meninggalkan sebarang pesanan kepadanya.

Beliau berkata, isteri dan anaknya keluar dari kediamannya di Yap Tau Sah, di sini lebih kurang jam 8 pagi hasil daripada maklumat jiran-jiran.

“Ketika isteri dan anak saya keluar saya sudah keluar bekerja dan saya hanya tahu pada masa itu isteri saya mengalami tekanan yang kuat disebabkan kelakuannya yang di luar kawalan sehingga keluar rumah.

“Isteri saya mempunyai penyakit yang memerlukannya makan ubat setiap hari tetapi pada hari Ahad itu, dia (isteri) tidak makan ubat sehingga menyebabkannya bertindak keluar rumah dengan membawa anak sulung kami.

“Selalunya jika dia keluar bersiar-siar dia akan pulang semula di rumah tetapi sekarang ini, dia terus menghilangkan diri tanpa sebarang berita sehinggakan kami sekeluarga risau akan keselematan mereka berdua,” katanya kepada Sinar Harian.

Yong Hong yang mempunyai seorang lagi anak perempuan berusia lima bulan berkata, dia amat risau tahap kesihatan isterinya berikutan isterinya sedang mengandung.

Beliau berkata, sejak kehilangan isteri dan anaknya dia sudah tidak tentu arah, malah semua tempat di sekitar Kluang dicari namun gagal menemuinya.

“Isteri saya tidak mempunyai keluarga di sini kerana semua keluarga belah isteri berada di China dan hanya keluarga saya sahaja yang ada.

“Sekarang ini, saya sibuk menjaga anak kedua saya yang masih kecil dan saya berharap sangat isteri serta anak saya pulang ke rumah dengan segera kerana kami menanti kepulangannya.

“Saya juga berharap kepada sesiapa yang mengenali isteri dan anak saya untuk terus memaklumkan kepada saya. Jika ada sesiapa yang mengetahuinya boleh terus menelefon saya di talian 016-7611883 atau 016-7477214.

“Laporan polis juga telah dibuat oleh ibu saya di IPD Kluang sehari selepas kehilangan isteri dan anak sulung saya,” katanya.

-- Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment