Saturday 19 April 2014

'Dia sokong saya berhijab'

'Dia sokong saya berhijab'

“DIA sangat menyokong saya. Bila dia sokong, itu bermakna dia suka," jelas aktres cantik, Bella Dally mengenai maklum balas yang diterima daripada kekasihnya yang juga pelakon, Nazim Othman berhubung keputusannya untuk berhijab.

Mengakui masih lagi bersama dengan kekasihnya itu, Bella bagaimanapun tetap tegas dengan keputusannya yang tidak mahu mengulas lanjut mengenai hubungan mereka berdua.

"Saya tidak mahu komen apa-apa tentang perkara itu. Saya minta maaf," katanya kepada Zass.

Sebelum ini, Nazim pernah mengumumkan bahawa percintaan mereka berdua sudah menemui ke titik akhir.

Menceritakan mengenai keputusan penghijrahannya itu, pelakon Vanilla Coklat ini memberitahu keputusan berhijab itu berlaku di atas kerelaannya sendiri.

"Ia bukanlah secara tiba-tiba sebaliknya sudah lama saya menyimpan niat untuk bertudung.

"Saya tidak mengalami sebarang mimpi ngeri atau apa-apa yang berkaitan.

"Tetapi, saya berhijab hanya kerana ALLAH SWT," katanya.

Ketika ditanya adakah dia tidak risau jika mengalami kekurangan tawaran lakonan, Bella bagaimanapun meletakkannya sebagai ketentuan dari-NYA.

"Pada awalnya, rasa risau itulah yang menyebabkan penghijrahan saya tertangguh.

"Tapi, akhirnya saya memandang positif akan perkara itu.

"Setiap rezeki itu datangnya daripada ALLAH SWT dan saya yakin mengenainya," katanya."

Pada masa sama, Bella juga bertuah kerana mendapat sokongan penuh daripada kedua ibu bapa dan rakan-rakan di sekelilingnya.

Kusinero Cinta

Dalam perkembangan terbaharu, Bella kini baharu saja menghabiskan penggambaran drama bersiri 60 episod arahan Feroz Kadir iaitu Kusinero Cinta.

Dalam drama rantaian itu, dia akan bergandingan dengan Aaron Aziz, Tiz Zaqyah dan aktor terkenal dari Filipina, Jericho Rosales.

Mengulas lanjut, Bella memberitahu, dia sangat berbesar hati dan berbangga kerana dapat berlakon di bawah nama-nama besar terutamanya Jericho Rosales.

"Banyak pengalaman yang bagus dan positif yang saya peroleh. Saya sangat senang bekerja dengan mereka semua," katanya.

Jelasnya lagi, penampilannya dalam drama bersiri berkenaan, dia masih lagi belum berhijab dan berharap peminat faham akan situasi tersebut.

"Saya menukar imej sebaik saja penggambaran drama bersiri ini tamat. Jadi, saya tidak rasa ia akan mencetuskan sebarang kontroversi.

"Bagi saya, itu ialah masa silam saya," kata anak kelahiran Kota Kinabalu, Sabah ini.

Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment