Wednesday 1 July 2015

Taktik dua sahabat sewa rumah untuk berniaga mercun terbongkar


Dua rakan karib sanggup menyewa sebuah rumah untuk dijadikan stor simpanan dan lokasi panas menjual pelbagai jenis mercun dan bunga api. -Gambar hiasan

KUANTAN: Dua rakan karib sanggup menyewa sebuah rumah untuk dijadikan stor simpanan dan lokasi panas menjual pelbagai jenis mercun dan bunga api sempena perayaan hari raya Aidilfitri nanti.

Bagaimanapun, rahsia kedua sahabat berbangsa Melayu dan berumur sekitar 40an itu terbongkar apabila rumah di Taman Medan Warisan dengan nilai rampasan hampir RM40,000 berkenaan diserbu pasukan polis dari unit Risikan Polis Marin Wilayah 3 kira-kira jam 1 pagi tadi.

Menurut Komander Polis Marin Wilayah 3, ACP Azmi bin Ibrahim, ketika serbuan kedua lelaki tersebut sedang leka mengira keuntungan jualan dan menyusun mercun sebelum diserahkan kepada pelanggan.

Sumber intipan dan risikan polis mendapati semua mercun tersebut dibawa masuk dari negara jiran oleh sindiket yang lebih besar yang masih aktif dan dihantar masuk ke Pahang dengan menggunakan ejen penghantaran atau orang tengah.

Kedua-dua suspek ditahan dan didakwa di bawah Seksyen 4(2) Akta Bahan Letupan 1957 di mana jika sabit kesalahan boleh dipenjara 7 tahun atau denda tidak melebihi RM10,000.

- Sumber: Astro Awani 

No comments:

Post a Comment