Wednesday 1 July 2015

Bakar diri dalam kereta api laju

Pegawai polis membawa bukti yang diambil dari kereta api laju Nozomi selepas ia berhenti di di stesen Odawara. - Foto AFP

TOKYO. Sekurang-kurangnya dua penumpang maut manakala dua lagi cedera parah selepas seorang lelaki bertindak membakar dirinya di dalam sebuah kereta api laju yang sedang bergerak di Jepun, semalam.

Akhbar Yomiuri Shimbun melaporkan, letupan didengari berhampiran bahagian tandas hingga menyebabkan kereta api tersebut berhenti serta merta sejurus loceng kecemasan ditekan.

"Kami menerima maklumat bahawa kebakaran berlaku berdekatan tandas dan dua orang meninggal dunia akibat kegagalan jantung. Beberapa penumpang lain turut cedera dalam insiden itu," menurut jurucakap Jabatan Bomba Odawara.

Difahamkan, pemandu kereta api mendapati mayat lelaki tersebut masih terbakar dan polis Kanagawa telah mengesahkan kematiannya.

Ketika kejadian, kereta api laju Nozomi dinaiki kira-kira 1,000 penumpang sedang dalam perjalanan dari Tokyo menuju ke Osaka, sebelum kebakaran tercetus berhampiran Odawara, dekat barat daya ibu negara. 

- Sumber: Channel News Asia

No comments:

Post a Comment