Wednesday 20 August 2014

Dokumen Langkah Kajang yang tersebar adalah palsu

Dokumen Langkah Kajang yang tersebar adalah palsu

KUALA LUMPUR: PKR mengecam tindakan pihak-pihak tertentu yang menyebarkan dokumen palsu yang dikaitkan dengan Langkah Kajang.

Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil berkata usaha sebaran fitnah itu membuktikan politik di Malaysia masih belum cukup matang.

"Musuh-musuh politik PKR enggan berentap di tahap idea dan konsep, tetapi masih terperangkap di tahap politik fitnah dan lucah yang kuno," katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Berikut adalah kenyataan penuh Fahmi Fadzil:

Saya mendapat beberapa panggilan dan notifikasi pagi ini berkaitan satu dokumen kononnya ditulis oleh sdr Rafizi Ramli, pengarah strategi KEADILAN, berkaitan "Kajang Move/Langkah Kajang".

Saya mengesahkan bahawa dokumen tersebut adalah palsu dan fitnah.

Malah, sesiapa sahaja boleh membaca laman blog sdr Rafizi sekitar waktu "Langkah Kajang" dimulakan dan akan mengesahkan bahawa beliau sendiri merujuk kepada strategi ini dengan nama "Serampang Kajang": http://rafiziramli.com/2014/01/serampang-kajang-selangkah-ke-putrajaya/

KEADILAN mengecam tindakan sebaran maklumat yang salah dan tidak bertanggungjawab oleh musuh-musuh politik kami. Usaha sebaran fitnah sebegini membuktikan politik di Malaysia masih belum cukup matang, dan musuh-musuh politik KEADILAN enggan berentap di tahap idea dan konsep, tetapi masih terperangkap di tahap politik fitnah dan lucah yang kuno.

_____________________________________
Fahmi Fadzil
Pengarah Komunikasi KEADILAN
Melalui Media Statement @Astro Awani

No comments:

Post a Comment