Sunday 24 August 2014

12 tetulang konkrit MRT terjatuh dari lori

Bahan yang jatuh tidak menyebabkan apa-apa kecederaan kepada sesiapa. Foto Twitter/@MyOndscene

KUALA LUMPUR: Dua belas tetulang konkrit untuk projek pembinaan MRT terjatuh dari sebuah lori 51 tan pagi tadi di Jalan Cheras, berhampiran Taman Bilion.

Kemalangan itu berlaku pada pukul 11 pagi apabila lori itu terpaksa melakukan brek kecemasan apabila lalu lintas di hadapannya tiba-tiba berhenti.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan oleh MRT Corp, lori berkenaan membelok sedikit tetapi tidak dapat mengelak melanggar kenderaan di hadapan.

"Bahan yang jatuh tidak menyebabkan apa-apa kecederaan kepada sesiapa. Tiada kereta yang rosak dari bongkah konkrit yang jatuh.

"Kemalangan itu telah menyebabkan penutupan lorong ke arah bulatan Taman Billion. Semua kenderaan kini disalurkan kepada satu lorong di bulatan berkataan," kata kenyataan itu.

MRT Corp berkata mereka sedang menyiasat kejadian itu dan tindakan akan diambil terhadap pihak-pihak yang didapati bertanggungjawab bagi kemalangan itu.

Kejadian pagi tadi turut dikongsi di media sosial:


1238H : Awas ! Konkrit tetulang MRT Pudu jatuh atas treler, hadapan Petronas, Jalan Cheras menghala ke Kuala Lumpur.pic.twitter.com/rHhcqAUJcS— Radar Bahaya (@radarbahayamy) August 24, 2014

Usaha menarik semua 11 tetulang konkrit sdg dilakukan Ranger @ITISDBKLpic.twitter.com/oGCeOAO7oE— ondscene.my (@MyOndscene) August 24, 2014

10 konkrit tetulang 2 tan dan 1 konkrit 1 tan MRT jatuh.Ssak dr arah Kajang @ITISDBKL@JKRMalaysia@CIDB_Malaysiapic.twitter.com/FUHce7a48b— ondscene.my (@MyOndscene) August 24, 2014

- Sumber: Astro Awani

No comments:

Post a Comment