Sunday 13 April 2014

Piala FA: Arsenal mara dengan sepakan penalti

Arsenal mara dengan sepakan penalti

ARSENAL mara selangkah ke hadapan bagi merebut Piala FA apabila meraih pungutan mata penalti 4-2 dalam pertemuan menentang Wigan Athletic, semalam.

Perlawanan yang berlangsung di Stadium Wembley menyaksikan pungutan mata seri apabila kedua pasukan hanya mampu menggasak satu gol ke gol lawan masing-masing.

Pada minit ke-64, Wigan mendahului Arsenal apabila pemain tengahnya, Jordi Gomez menjaringkan gol melalui sepakan penalti ke gawang Arsenal.

Bagaimanapun, Arsenal bertindak menyamakan kedudukan 1-1 sama pada minit ke-82 dengan rembatan oleh gol pemain tengah, Per Mertesacker.

Menurut Pengurus Arsenal, Arsene Wenger, pihaknya sudah menjangkakan perlawanan yang sukar dalam menentang pasukan Wigan namun pihaknya lega apabila matlamat kemenangan menjadi milik mereka.

“Wigan Athletic ialah sebuah pasukan yang mengagumkan, mereka mempunyai strategi permainan yang teratus dan pemainnya juga mempunyai fizikal yang sangat kuat.

"Wigan Athletic bermain dengan baik. Namun pasukan Arsenal juga mempunyai gaya tersendiri dalam permainan, kami berdaya saing dan kami juga berdaya tahan, ianya satu kelegaan buat saya dan satu kemenangan buat seluruh pasukan,” katanya.

Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment