Wednesday 9 October 2013

Ibu tunggal maut terjatuh bangunan

KUALA TERENGGANU - Seorang ibu tunggal maut setelah terjatuh dari bangunan Pejabat Daerah dan Tanah Kuala Terengganu setinggi empat tingkat di sini hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 12 tengah hari, mangsa Zurina Idris, 31, berasal dari Kampung Tetambah Manir yang bekerja sebagai tukang cuci di bangunan berkenaan dipercayai terjatuh dari tingkat empat pejabat berkenaan.

Menurut rakan mangsa Zuriha Putih, 49, ketika kejadian dia berada di tingkat bawah bangunan sebelum dikejutkan dengan bunyi dentuman yang kuat di lantai.

"Ketika itu saya berada di dalam tandas dan saya sangkakan kawan-kawan yang berada di dalam tandas terjatuh namun setelah keluar, saya dimaklumkan ada orang jatuh tangga.

"Saya bergegas ke tempat kejadian sebelum saya lihat kawan saya tertiarap dengan berlumuran darah ditangga tingkat bawah bangunan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Menurutnya kira-kira pukul 11 ketika waktu rehat mereka makan bersama dan mangsa tidak menunjukkan perubahan pelik cuma mengadu sakit kepala sebelum mangsa meminta izin untuk naik ke tingkat empat bagi menyambung kerja.

Dalam pada itu kakak mangsa Mariam, 34, berkata pukul 11.30 pagi tadi dia ada menelefon adik bongsunya bagi berbincang untuk menghantar ibunya yang sakit tua berubat.

"Masa kami bersembang di telefon adik macam biasa dan setuju untuk membawa emak berubat pada 18 Oktober ini," katanya.

Katanya mangsa mempuyai seorang anak perempuan berusia lapan tahun dan adiknya itu sering mengalami sakit kepala.

Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu Asisten Komisioner, Zamri Shamsuddin ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk bedah siasat.


- Bernama, Oktober 9

No comments:

Post a Comment