Saturday 11 October 2014

Temerloh terbakar

Tindakan segelintir penyokong Selangor membaling suar ke balapan selepas jaringan penyamaan Indra Putra m-87 di Stadium Temerloh, semalam.
Tindakan segelintir penyokong Selangor membaling suar ke balapan selepas jaringan penyamaan Indra Putra m-87 di Stadium Temerloh, semalam.

THE FIGHTERS menempah slot separuh akhir Piala Malaysia 2014 selepas mencatatkan agregat 7-3 ke atas The Red Giants sekali gus muncul selaku pasukan berstatus kelab mara ke separuh akhir Piala Malaysia 2014 setakat ini.

Dalam saingan suku akhir kedua di Stadium Mini Majlis Perbandaran Temerloh (MPT) Temerloh, Pahang, malam tadi, perlawanan berkesudahan seri 3-3.

Sebaik separuh babak pertama bermula, pelawat nyaris mengejutkan gawang tuan rumah pada m-7 menerusi gerakan penyerang importnya, Paulo Rangel yang menghantar bola ke Ahmad Hazwan Bakri, namun dibatalkan akibat offside.

Namun tuan rumah kembali mengatur gerakan menerusi cubaan Makeche Ndumba pada m-10 tetapi berjaya ditampan oleh pertahanan lawan dan sepakan sudut yang diberikan gagal dimanfaatkan selepas tandukan Shukor Adan di depan gawang ditangkap Mohd Hamsani.

Felda terus menggandakan serangan dan pada m-30, sepakan oleh pemain importnya, Zah Rahan Krangar tersasar di sudut kanan gawang.

Sebaliknya, kesilapan pertahanan Felda memakan diri dengan tandukan penyerang sensasinya, Rangel yang menanduk masuk hasil gerakan Muhammad Afiq Azmi pada m-38 menewaskan Mohd Farizal Harun sekali gus menggegarkan stadium yang dipenuhi lebih 10,000 penyokong.

Tambahan dua minit masih gagal merubah kedudukan dan keputusan kekal Selangor mendahului 1-0 hingga tamat separuh babak pertama perlawanan.

Tidak sampai dua minit separuh babak bermula, Felda menyamakan kedudukan selepas rembatan Makeche terkena Farizal tetapi bola muntah itu berjaya dimanfaatkan Edward Junior Wilson yang menyepak masuk menewaskan penjaga gol Selangor itu.

Kedudukan kembali memihak pelawat pada m-51 menerusi gerakan solo Andik Vermansah dari tengah dan merembat dari luar kotak penalti.

Skuad kendalian Mehmet Durokovic itu terus bernafsu menggasak gawang lawan namun hantaran dari Andik ke Ahmad Hazwan Bakri tersasar pada m-59 dan sepakan dari luar kotak penalti oleh pemain tengah, Muhammad Nazmi Faiz Mansor tinggi melepasi palang gol tuan rumah.

Rangel sekali lagi menambahkan gol buat Selangor selepas rembatannya menembus gawang Felda pada m-60.

Tuan rumah tidak berputus asa sebaliknya menggandakan serangan dan Edward Junior menceriakan penyokong Felda dengan gol kedua pasukan pada m-69.

Cubaan Muhammad Afiq nyaris mencemaskan gawang Felda pada m-81 namun sepakannya tersasar di sudut kiri gawang.

Kemasukan pemain gantian, Indra Putra Mahyuddin menambahkan derita lawan dengan gol penyamaan pada m-85.

Namun situasi menjadi kecoh dengan tindakan segelintir penyokong Selangor yang membaling flare ke atas trek sebaik gol itu dihasilkan.

Kedudukan kekal 3-3 sehingga wisel penamat dibunyikan pengadil perlawanan, Suhaizi Shukri.

- Sumber: Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment