Wednesday 16 April 2014

Liga Super: Penyokong mengganas ketika perlawanan Perak-JDT

IPOH: Perlawanan Liga Super antara Perak dan Johor Darul Takzim (JDT) malam tadi dicemari keganasan hingga memaksa unit simpanan persekutuan (FRU) menggunakan gas pemedih mata dan meriam air untuk meleraikan penyokong.

FRU terpaksa mengambil tindakan drastik itu lantaran daripada provokatif melampau serta tindakan ganas yang dilakukan oleh para penyokong Perak.

Keganasan melampau itu menyebabkan dua petugas media tempatan serta beberapa anggota polis turut cedera akibat terkena objek keras dan mercun.

Ketua Polis Daerah Ipoh, ACP Sum Chang Keong ketika dihubungi Astro Awani mengesahkan lapan orang penyokong telah ditangkap polis lanjutan daripada keganasan yang berlaku.

Sebelum itu, penyokong JDT turut diarahkan untuk menunggu di dalam Stadium Perak sebaik perlawanan tamat bagi mengelak berlakunya insiden tidak diingini membabitkan kedua-dua penyokong.

Pihak polis juga terpaksa mengiring empat buah bas bas yang membawa pemain, pegawai serta penyokong JDT sepanjang jalan keluar dari bandaraya Ipoh.

Astro Awani 

No comments:

Post a Comment