Wednesday 16 April 2014

Jangan percaya skim penipuan MH370

MH370

SHAH ALAM - Keluarga penumpang MH370 perlu mengambil langkah berjaga-jaga berikutan dengan kewujudan skim penipuan menggunakan nama MH370 yang tersebar di China sejak kebelakangan ini.

Ketua MCA Bahagian Muar, Tay Puay Chuan berkata, sebuah akhbar di China telah melaporkan bahawa ada pihak yang tidak bertanggungjawab mengambil kesempatan ke atas keluarga penumpang MH370 dengan cuba melakukan penipuan e-mel.

"Ada sesetengah pihak cuba menyamar sebagai pihak MAS, mereka maklumkan pada keluarga penumpang MH370 supaya mereka boleh menuntut pampasan ke atas syarikat MAS namun mereka perlu mendepositkan sejumlah wang sebagai yuran pendaftaran ke dalam akaun yang dipaparkan terlebih dahulu sebelum menuntut pampasan yang dinyatakan," katanya menerusi satu kenyataan media yang disiarkan hari ini.

Menurutnya, keluarga penumpang MH370 perlu berunding dengan pihak MH370 terlebih dahulu untuk mendapatkan pengesahan atau maklumat yang berhubung dengan perkara ini.

Beliau turut menasihati keluarga penumpang MH370 agar terus bertenang dan sentiasa berhubung dengan dengan pihak berkuasa dan pihak MAS untuk bagi sebarang maklumat yang baru diperoleh.

Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment