Sunday 8 December 2013

Gadis dicabul bomoh di Sabak Bernam

Noor Mushar Muhammad
Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Muhammad


SABAK BERNAM – Kononnya ingin membuang hantu dalam badan bapa, sebaliknya anak perempuan lelaki itu pula menjadi mangsa cabul seorang bomoh di sebuah rumah taman perumahan di Sabak Bernam, malam kelmarin.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Muhammad berkata, kejadian kira-kira jam 11.40 malam itu berlaku sewaktu bapa mangsa berusia 46 tahun mendapatkan rawatan tradisional selepas mengadu sakit perut.

Menurutnya, sebaik tiba di rumah ustaz itu, lelaki yang turut membawa anak perempuannya berusia 15 tahun itu diarahkan suspek baring dengan keseluruhan badannya ditutup dengan kain dan menutup lampu rumah berkenaan.

“Suspek kemudiannya memberitahu kepada bapa mangsa hantu di dalam badannya itu telah berpindah ke badan anaknya (mangsa) dan menyuruh pelajar tingkatan tiga itu baring diruang tamu rumah dengan ditutupi kain,” katanya kepada Sinar Harian.

Noor Mushar berkata, suspek kemudiannya mengarahkan bapa mangsa bangun dan duduk di atas kerusi sambil suspek meneruskan rawatan ke atas mangsa kononnya ingin membuang hantu dalam badan gadis berkenaan.

“Sebaik saja bapa mangsa duduk di kerusi itu, dia yang kepenatan terlelap kira-kira 20 minit dan apabila tersedar dari tidur, dia terkejut apabila mendapati bomoh terbabit sedang leka meraba badan anaknya,” katanya.

Beliau berkata, bapa mangsa yang berang dengan perlakuan jijik suspek itu terus mengajak anaknya itu pulang ke rumah.

“Semasa dalam perjalanan pulang, anak mangsa menceritakan kepada bapanya yang dia dicabul bomoh terbabit di bahagian dada dan kemaluan,” katanya.

Menurut Noor Mushar, bapa mangsa yang bekerja sebagai buruh itu kemudiannya membuat laporan di Balai Polis Sabak Bernam.

Katanya, kes itu disasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebatan, atau mana-mana dua daripada hukuman itu jika sabit kesalahan.

Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment