Sunday 13 September 2015

Linda Rafar sudah tawar hati

LINDA Rafar, (tengah) hadir bagi menghantar borang permohonan pengesahan lafaz cerai yang dibuat suaminya, Syed Aiman di Pejabat Pendaftar Mahkamah Syariah Shah Alam. - Foto Muhammad Sulaiman

SHAH ALAM: Bekas anggota kumpulan Elite, Linda Rafar hari ini mengakui sudah tawar hati dengan suaminya, pelakon, Syed Aiman selepas mendakwa dirinya diceraikan pada Selasa lalu. 

Beliau berkata, dirinya trauma dan fobia dengan kemelut yang melanda rumah tangganya itu lebih-lebih lagi apabila kini sedang hamil tiga bulan. 

"Saya binggung dan sedih sebab tidak tahu apa punca sebenarnya. Ketika kejadian saya terpingga-pingga," katanya kala ditemui BH Online di Mahkamah Rendah Syariah di sini hari ini.

Terdahulu, Linda menyerahkan borang pengesahan lafaz cerai berhubung kes beliau dan suaminya yang didakwa melafazkan cerai pada jam 7.30 pagi, Selasa lalu di rumah mereka di sini.

Mengulas lanjut, pemilik nama sebenar Azlinda Rafar, 37, berkata, setelah mendapat nasihat kakak dan ibunya beliau membuat keputusan untuk mendapatkan pengesahan cerai di mahkamah supaya perkara itu lebih jelas.

"Apa yang saya dengar saya memang diceraikan, cuma saya rasa biar mahkamah yang putuskan kerana itu jalan terbaik," katanya.

Beliau juga mengakui sudah bersedia untuk berdepan dengan apa juga kemungkinan dan mengakui tindakan itu diambil setelah bersabar terlalu lama.

Linda juga meminta supaya suaminya bertanggungjawab dengan tindakan yang dibuat dan jangan menafikannya terutama dengan pihak media."

Mengaku dan buang ego. Jangan buat seolah-olah saya mereka cerita. Saya sedih dengan apa yang berlaku," katanya.

Linda dalam nada sebak berkata, tidak ada siapapun yang mahu perkara ini terjadi lebih-lebih lagi beliau yang baru kehilangan anak dan sedang hamil.

Bagi dirinya, semua yang terjadi adalah dugaan hidup dan berharap akan terus kuat.

Di tanya adakah beliau sedia kembali menjalani hidup bersama suami sekiranya lafaz cerai itu tidak sah, Linda diam seketika.

"Saya fobia anda ia berlaku lagi. Jujurnya saya sudah tawar hati dan saya rela menjadi ibu yang mengandung tanpa suami," katanya.

- Sumber: BH Online

No comments:

Post a Comment