Monday 2 February 2015

Penyokong dilarang masuk stadium seumur hidup

JDT miliki koleksi trofi pertama musim ini dengan Piala Sumbangsih menewaskan Pahang, kelmarin.

TINDAKAN sesetengah penyokong yang dengan sengaja mempamerkan poster negatif terhadap Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dipandang serius Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ).

Amaran tegas persatuan itu yang dipetik dari laman rasmi Johor Southern Tigers memaklumkan, individu-individu terbabit akan dilarang untuk memasuki stadium di seluruh negeri Johor seumur hidup.

"Tidak kira apa jua bentuk tindakan provokasi yang dianggap keterlaluan, polisi PBNJ tidak akan berkompromi dengan mana-mana individu yang melakukan provokasi.

“Kami sentiasa menyeru agar para penyokong Johor Darul Ta’zim (JDT) menjaga nama baik organisasi dan mematuhi nasihat yang telah pun disampaikan oleh Tunku Mahkota Johor agar penyokong JDT menjadi penyokong yang profesional,” katanya.

Terdahulu, kemeriahan rakyat Johor untuk menyaksikan perlawanan Piala Sumbangsih 2015 melibatkan JDT dan Pahang di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, Johor Bahru, malam kelmarin, sedikit tercemar dengan tindakan segelintir penyokong yang mempamerkan poster negatif terhadap FAM.

Poster negatif yang disifatkan merujuk kepada badan induk bola sepak negara, gara-gara terdapat logo FAM pada lakaran gambar dipamerkan sebelum bermulanya sepak mula perlawanan.

- Sumber: Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment