Thursday 21 August 2014

Apabila Zizan kahwin tiga

 Zizan

APA yang akan berlaku apabila Zizan Razak berkahwin tiga dan berangan untuk menambah satu lagi?

Memang gamat jadinya apatah lagi apabila tembelangnya pecah dan diketahui isteri-isterinya yang bukan calang-calang orang.

Isteri pertama, Datin Paduka Umie Aida (Sharifah Fatimah Maruka); isteri kedua, Erra Fazira (Kamelia) dan isteri ketiga pula Nora Danish (Farhana). Tapi Zizan yang memegang watak Maadon masih ada hati mahu memasang yang keempat.

Pementasan kali ini, Suti Lambung seorang janda dari Indonesia yang mempunyai misi untuk berkahwin dengan lelaki Melayu dilakonkan Eirma Fatima menghangatkan pentas dengan aksi-aksinya yang mencuit hati.

Pertemuan Maadon dan Suti membuahkan bibit-bibit cinta malah Maadon membohongi Suti dengan mengatakan dirinya masih belum berkahwin gara-gara mahu memenangi hati si janda.

Keletah mereka akan dapat anda saksikan sekali lagi dalam pementasan Teater Bahayanya Wanita yang kembali atas permintaan ramai buat kali terakhir di Panggung Sari Istana Budaya bermula 20 hingga 24 Ogos ini.

Barisan pelakon lama yang dikekalkan dan beberapa pelakon baru seperti Zulin Aziz (Murti), Raja Ema (Ibu Farhana) dan Che Kem (Mas Joko) tidak mengecewakan meskipun mempunyai waktu yang singkat untuk membuat latihan.

Zizan yang membawa watak utama sebagai Syed Maadon Al-Attas akui berpuas hati kembali beraksi di pentas Bahayanya Wanita dan melihat penonton bergelak ketawa menyaksikan pementasan tersebut.

"Ini permintaan kali ketiga untuk dipentaskan. Alhamdulillah, kami semua nampaknya sudah matang dengan watak masing-masing untuk Bahayanya Wanita kali ini.

"Saya gembira dan puas hati apabila melihat penerimaan penonton...mereka ketawa, tepuk tangan," katanya ketika ditemui selepas pementasan, malam tadi.

Zizan turut mengakui perlu membuat kajian bagi memainkan watak Maadon yang suka memikat wanita dan berkahwin lebih daripada satu.

"Walaupun saya tak pernah berkahwin lagi, memang mencabar untuk saya lakonkan watak seperti itu.

"Saya perlu buat kajian bagaimana seorang lelaki yang berkahwin ramai," katanya.

Aksi Zizan di pentas yang begitu nakal berjaya membuatkan bukan saja penonton malah pelakon-pelakon yang sedang berada di pentas turut tidak dapat menahan gelak.

Sementara itu, pengarah teater ini yang merangkap penulis skripnya, Eirma Fatima memberitahu, meskipun penonton diajak bergelak ketawa sepanjang pementasan lebih tiga jam itu, namun komedi-komedi tersebut bukannya kosong.

"Di sebalik ketawa itu ada perkara yang saya cuba sampaikan. Agak sukar kerana kita sudah terbiasa dengan komedi tidak bermesej.

"Tapi sebenarnya ada sesuatu yang saya cuba nak sampaikan di sebalik isu poligami, hormat suami dan sebagainya," katanya.

Eirma turut memberitahu Bahayanya Wanita tidak akan dipentaskan lagi selepas ini ekoran beliau tidak gemar mengulang cerita yang sama. - Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment