Tuesday 25 March 2014

"Pengadil punca Real Madrid kalah"


Ronaldo percaya ada konspirasi di sebalik kemenangan Barcelona.


PENYERANG Real Madrid, Cristiano Ronaldo menyalahkan pengadil, Alberto Undiano susulan kekalahan pasukannya kepada Barcelona dalam aksi saingan Liga Sepanyol, awal pagi semalam.

Dalam perlawanan El Clasico itu, Madrid ditewaskan 3-4 oleh Barcelona sekali gus menyebabkan kedudukan mereka selaku pendahulu liga di pintas oleh Atletico Madrid setelah mencatat kemenangan ke atas Real Betis.

Tidak dapat menerima kekalahan itu, pemain kebangsaan Portugal tampil mengkritik kecekapan pengadil tersebut apabila mengeluarkan tiga sepakan penalti dan turut melayangkan kad merah kepada pemain pertahanan mereka, Sergio Ramos.

Malah, pemenang anugerah Ballon d’or itu turut mendedahkan kemungkinan ada konspirasi berkaitan kemenangan diraih Barca.

“Saya tidak mahu mencari alasan, tapi pengadil itu melakukan banyak kesalahan. Kami memerlukan pengadil yang sama tahap untuk mengendalikan perlawanan ini. Dia kelihatan pucat dan gementar. Saya tidak mahu komen mengenai keputusan, tetapi dia sangat teruk.

"Mungkin dia mahu Barcelona kembali dalam liga. Cuba bayangkan jika Barcelona tewas hari ini (semalam) sudah semestinya mereka akan semakin sukar untuk meraih gelaran musim ini.

"Saya yakin ada segelintir pihak yang tidak mahu melihat kami menang dan melihat Barcelona terkeluar daripada saingan merebut trofi," katanya.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment