Tuesday 29 October 2013

Janda muda tak insaf buat maksiat

KUALA TERENGGANU - Seorang janda muda yang sebelum ini pernah dijatuhi hukuman atas kesalahan berkhalwat, dilihat seolah-olah tidak pernah insaf apabila sekali lagi dihadapkan di Mahkamah Rendah Syariah, di sini, kelmarin, atas kesalahan persediaan melakukan persetubuhan luar nikah.

Walaupun ditangkap buat kali kedua dengan pasangan berbeza, janda berusia 25 tahun dan berasal dari Kuala Ibai, di sini, dengan wajah selamba mengaku bersalah melakukan kesalahan di bawah Seksyen 29, Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 iaitu perbuatan sebagai persediaan untuk melakukan persetubuhan luar nikah dengan pasangannya, seorang juruteknik, 29.

Susulan pengakuan bersalah itu, dia yang bekerja sebagai promoter itu dijatuhi hukuman denda RM3,000 manakala pasangannya yang berasal dari Johor Bahru pula dikenakan denda RM2,600.

Hakim Syarie Kamalruazmi Ismail turut memerintahkan agar kedua-dua mereka dipenjarakan lima bulan jika gagal menjelaskan denda.

Berdasarkan fakta kes, pada 10 Jun lalu, kira-kira jam 11 malam, sekumpulan anggota penguat kuasa telah membuat pemeriksaan di sebuah bilik di Hotel YT Mid Town, Jalan Tok Lam, di sini.

Selepas beberapa kali pintu bilik diketuk, seorang perempuan yang hanya memakai tuala menampakkan coli serta seluar dalam membukanya sebelum pemeriksaan lanjut menjumpai seorang lelaki berseluar dalam sedang bersembunyi di dalam bilik air.

Hasil siasatan seterusnya, pasangan berkenaan mengaku bukan suami isteri.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment