Friday 22 May 2015

Oppo Neo 5s, telefon pintar mampu milik: bawah RM1,500

OPPO memperkenalkan telefon pintar terbaharunya, Oppo Neo 5s yang ditujukan untuk segmen menengah.

Walaupun Oppo masih belum lagi memperkenalkan telefon pintar terbaharunya ini secara rasmi tetapi laman web rasmi Oppo sudah mula mengeluarkan spesifikasi telefon pintar Neo 5s.

Telefon pintar ini juga sudah mula berada di pasaran beberapa buah negara.

Oppo Neo 5s adalah kesinambungan daripada siri Oppo Neo yang diperkenalkan tahun lalu, dan peranti ini mempunyai skrin berukuran 11.5 sentimeter dengan resolusi 854 x 480 piksel. 

Skrin sentuh peranti ini juga boleh digunakan dengan mudah dan menurut laman web rasmi Oppo, skrin sentuh ini mudah dikendalikan walaupun ketika memakai sarung tangan.

Terdapat prosesor quad core Snapdragon 410 berkelajuan 1,2GHz yang disokong oleh RAM 1GB dengan memori simpanan dalaman sebesar 8GB dan slot microSD hingga 128GB. 

Di bahagian sistem operasinya, peranti ini menggunakan ColorOS 2.0.1 yang berdasarkan Android KitKat 4.4.

Oppo Neo 5s mempunyai kamera utama 8 megapiksel yang dilengkapi teknologi Pure Image 2.0, LED flash serta auto fokus selain mampu merakam video definisi tinggi. 

Sementara di bahagian depan, terdapat kamera 2 megapiksel.

Peranti ini didatangkan dengan bateri berkapasiti 2000 mAh dan mendukung micro SIM serta nano SIM selain boleh menggunakan di jaringan FDD-LTE.

Mengenai harga telefon pintar ini pula, difahamkan jika memasuki pasaran tempatan ia bakal dijual dengan harga di bawah RM1,500.

- Sumber: BH Online 

No comments:

Post a Comment