Tuesday 10 February 2015

Sarimah Ibrahim nikah Tunku Jamie 2 April

Sarimah Ibrahim di sisi Tunku Jamie. - Foto ihsan Facebookl Sarimah Ibrahim.

KUALA LUMPUR: Selepas Yana Samsudin memilih untuk berkahwin bulan ini serta Sharifah Sakinah dan Hanez Suraya bulan depan, Sarimah Ibrahim juga akan mengikuti jejak mereka. Penyanyi, pelakon, pengacara dan penyampai radio itu akan bernikah pada 2 April depan. 

Penyanyi lagu Kini Kau Tiada itu memilih cucu kepada Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan ke-10, Tunku Nadzimuddin Tunku Mudzaffar (Tunku Jamie) sebagai bakal suaminya. Pasangan ini bertunang pada 27 September tahun lalu. 

"Majlis nikah dan resepsi akan diadakan pada hari yang sama di Hotel Prince bermula sebelah pagi dan bersanding pada malamnya. Setakat ini sudah 70 peratus siap persiapan kahwin kami," ungkap Sarimah menerusi aplikasi WhatsApp miliknya kepada BH Online.

Sarimah Ibrahim di sisi Tunku Jamie. - Foto ihsan Facebookl Sarimah Ibrahim.

Ketika ini Sarimah sedang mengikuti kursus kahwin. Sarimah memberitahu dia akan mengenakan rekaan Salikin Sidek dan Melinda Looi pada hari bahagianya nanti. 

"Saya akan mengenakan busana rekaan Salikin untuk pernikahan dan persandingan. Untuk resepsi pula keesokan harinya saya akan pakai baju rekaan Melinda," katanya. 

Sarimah dan Jamie berkenalan sembilan bulan dan kemudiannya bertunang. Ini bukan perkahwinan pertama mereka. Sarimah pernah berkahwin dengan jejaka Australia, Amir Andrew Abdullah pada 2006 tetapi bercerai pada penghujung Disember 2008. 

Jamie pula yang berstatus duda tanpa anak juga pernah berkahwin dan sudah bergelar solo ketika bertemu selebriti berkenaan 13 bulan lalu.

- Sumber: BH online 

No comments:

Post a Comment