Sunday 11 January 2015

Che Ta tak halang anak bercuti dengan kekasih

  • Che Ta: Tak halang anak bercuti dengan kekasih

"MEREKA bukanlah bercuti berdua-duaan tetapi pergi bersama-sama keluarga sebelah kekasihnya," ulas pelakon jelita Rozita Che Wan berhubung percutian anak sulungnya, Ammar Effendy ke Pulau Maldives, Disember lalu.

Dek tindakan Ammar yang memuat naik sekeping foto dengan caption 'Maldives With Love' di Instagram ia telah menimbulkan beberapa isu yang tidak enak.

Jelas Rozita atau lebih mesra disapa sebagai Che Ta, dia mengetahui dan mengenali rapat keluarga kekasih anaknya itu.

"Saya tahu Ammar ada kekasih dan saya izinkan dia menyertai percutian keluarga itu.

"Tambahan pula, saya memang mengenali dan baik dengan mereka," katanya kepada Zass.

Tambah Che Ta lagi, dia tidak akan menghalang anak-anaknya jika ingin berkahwin dalam usia yang muda.

Katanya, berkahwin di usia muda bukanlah sesuatu perkara yang salah kerana dia sendiri pernah melaluinya dahulu.

"Jika sudah sampai jodoh untuk anak-anak berkahwin pada usia muda, saya tiada halangan.

"Dahulu pun, saya berkahwin muda iaitu pada usia 20 tahun," katanya.

Dalam pada itu, kata Che Ta, dia tidak mahu semua anaknya melalui kehidupan seperti yang pernah dilaluinya dahulu.

Ekoran itu, dia sering memberi kemewahan selain menyediakan persiapan demi kemudahan masa depan ketiga-tiga anaknya itu.

"Saya tidak mahu anak-anak saya lalui apa yang saya rasa dahulu. Dahulu jika ingin sesuatu, saya terpaksa menunggu lama.

"Kadang-kadang, saya tidak dapat apa yang saya mahukan itu.

"Jadi, selagi saya mampu, saya akan beri apa saja kepada mereka," katanya.

Justeru pelakon Kiah Pekasam ini telah menyediakan simpanan, pelaburan dan rumah untuk kesenangan anak-anaknya itu.

Pada masa sama, kata Che Ta, sebagai ibu dia tetap memantau pergerakan anak-anaknya agar tidak menimbulkan sebarang perkara tidak elok di kemudian hari.

Selain Ammar, Che Ta juga mempunyai dua anak lagi iaitu Aniq Ezzra dan Aaisyah Dhia Rana.

- Sumber: Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment