Friday 26 December 2014

Dr Roland Chia tidak berhasrat lepas jawatan sebagai ADUN Inanam

Chia (gambar) membuat keputusan itu selepas berunding dengan ahli keluarga, rakan-rakan dan penyokongnya.

KOTA KINABALU: Dr Roland Chia daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengumumkan hari ini bahawa beliau akan terus berkhidmat sebagai anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Inanam.

Dalam satu kenyataan di sini, Dr Chia, 44, berkata, beliau membuat keputusan itu selepas berunding dengan ahli keluarga, rakan-rakan dan penyokongnya.

"Selain itu, saya berhubung rapat dengan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan juga Timbalan Presiden PKR Mohd Azmin Ali, yang juga Menteri Besar Selangor dan anggota akar umbi bagi membincangkan perkara mengenai kesihatan dan kesejahteraan saya.

Sambutan daripada semua pihak sangat positif. Mereka menggesa saya untuk bertahan dan terus berkhidmat sebagai wakil rakyat (Adun) Inanam.

Pada masa saya bersendirian, saya berpeluang untuk mempertimbangkan pelbagai input dan cadangan dari semua pihak.

"Oleh itu, saya mengambil keputusan untuk meneruskan khidmat saya sebagai anggota PKR dan anggota Dewan Undangan Negeri N13 Inanam, Sabah. Saya akan cuba yang terbaik untuk memenuhi harapan penduduk di Inanam," kata beliau.

Catatan dalam laman Facebook Chia yang muncul pada 17 Dis menyatakan bahawa beliau mahu melepaskan jawatan atas sebab-sebab kesihatan.

Pada pilihan raya umum tahun lepas, Dr Chia memperoleh 8,926 undi untuk menewaskan Eric Majimbun daripada Parti Maju Sabah (SAPP) dan Joseph Paulus Lantip daripada BN dengan majoriti 3,202 undi. 

- Sumber: Bernama

No comments:

Post a Comment