Wednesday 12 November 2014

Pemuda hilang di Hutan Lipur Bukit Wang telah ditemui

Pihak Polis menerima laporan berhubung kehilangan mangsa kira-kira jam 5 petang Selasa melancarkan gerakan mencari bersama beberapa agensi berkaitan.

JITRA: Mohd Yahya Mohd Bakri, 24, mangsa yang hilang di Hutan Lipur Bukit Wang, dekat Jitra pada Selasa telah berjaya dijumpai semula kira-kira jam 10 pagi tadi.

Menurut Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Abd Rahim Abdullah, mangsa telah dikejarkan ke Hospital Jitra, Kedah untuk rawatan.

Abd Rahim ketika dihubungi Astro AWANI memberitahu mangsa ditemui oleh penduduk kampung yang kemudiannya membawa mangsa kepada pihak Operasi Pencari dan Penyelamat.

Pihak Polis menerima laporan berhubung kehilangan mangsa kira-kira jam 5 petang Selasa melancarkan gerakan mencari bersama beberapa agensi berkaitan.

Operasi mencari mangsa terpaksa dihentikan kira-kira jam 7 petang semalam ekoran keadaan gelap dan gerakan mencari mangsa agak sukar berikutan hutan tebal.

Ikuti temubual bersama Abd Rahim mengenai penemuan mangsa.

Mangsa Mohd Yahya dipercayai hilang ketika hendak mencuci tangan selepas makan bersama keluarganya di tebing sungai tempat berkelah di kawasan itu.
Menurut ibu mangsa, Sahidah Azizan, 52, anak kedua dari tujuh beradik itu meminta izin untuk mencuci tangan di tandas yang jaraknya kira-kira 500 meter dari tempat mereka berkelah.

Katanya, mereka sekeluarga tiba dari Tikam Batu, Sungai Petani jam 10.30 pagi dan sempat makan lima beranak itu di tebing air terjun sebelum mangsa dilaporkan hilang jam 11.30 pagi Selasa.

Bagaimanapun selepas puas mencari mereka sekeluarga bertekad untuk menghubungi pasukan bomba untuk meminta bantuan kerana bimbangkan keselamatan anaknya itu.

- Sumber: Astro Awani

No comments:

Post a Comment