Saturday 15 February 2014

'Banjir' di Mutiara Damansara berjaya dikawal


KUALA LUMPUR: Jalan menghala ke Mutiara Damansara yang dilaporkan banjir akibat paip pecah sebentar tadi telah berjaya dikawal oleh pihak bomba dan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas).

Menurut Pegawai Kanan Bomba 2 bahagian Balai Bomba dan Penyelamat, Damansara Utama, Jaswant Singh, kejadian tersebut disalah anggap sebagai banjir walhal ia hanyalah kejadian paip bocor yang menyebabkan air melimpah.

“Bukan banjir. Terdapat satu paip air utama di Jalan Persiaran Surian telah pecah yang menyebabkan air melimpah. Pihak bomba telah menghubungi pihak Syabas dan masalah ini telah pun diselesaikan oleh Syabas sebentar tadi,” kata Jaswant.

Tambah Jaswant lagi, tiada kemalangan dilaporkan sepanjang kejadian limpahan air tersebut berlaku dan kini keadaan sudah terkawal.

Walaubagaimanapun, insiden ini telah menyebabkan kerisauan terhadap pengguna yang berkongsi maklumat serta foto di laman media sosial.

Rata-rata mengeluh akibat kesesakan lalu lintas teruk yang terjadi akibat perkara ini.


Why of all days Mutiara Damansara banjir today!!!!!!
— Dayang Souraya (@dayangsouraya) February 15, 2014
Banjir di Mutiara Damansara sebab paip pecah. Dah boleh menyesal lah siapa yg nak pergi Curve/Ikea petang nipic.twitter.com/ftSqUYoQv1— #Izzatshukri (@izzatshukri_) February 15, 2014
Dahsyat area mutiara damansara pun boleh banjir..mmg jam teruk laa org yg nak gi curve,ikano n ikea..— Shahmi (@KunShahmi) February 15, 2014


Astro Awani 

No comments:

Post a Comment