Thursday 16 January 2014

Shila Amzah takut diserang gangster

Shila Amzah

SUDAH lumrah menjadi artis apabila tidak terlepas daripada dihimpit gosip dan kontroversi, lebih-lebih lagi soal cinta.

Begitulah yang berlaku kepada penyanyi muda, Shila Amzah, 24. Walaupun dalam kesibukannya mengatur karier seninya di Shanghai, Shila tetap dikaitkan dengan lelaki.

Terbaru, Shila dikatakan sedang intim dengan pelakon Aman Nassim dan dilihat keluar bersama.

“Sebenarnya saya betul-betul terkejut dan saya juga pelik. Sebab saya dengan dia hanyalah kenalan biasa,” katanya yang agak terkejut apabila isu itu mula diperkatakan di media cetak dan juga laman sosial.

Menurut penyanyi lagu Masih Aku Cinta ini, hubungannya dengan pelakon Sebenarnya Dia Isteri Saya itu hanya sekadar kawan dan dia tidak pernah kenal rapat seperti yang diperkatakan. 

“Saya berkawan dengan ramai orang. Memang saya kenal tapi tak rapat, ia hanya cuma kenalan saja. Pernahlah saya jumpa beberapa kali bersama rakan-rakan seangkatan Abang Azhan Rani (pelakon), Beto Kusyairy dan Zahiril Adzhim. Tapi saya sekadar kenal macam biasa saja. Tak lebih daripada itu.

“Dia (Aman) adalah sekadar kawan kenalan lelaki saya. Kami tak pernah pun bergambar berdua. Sekarang, tiada definisi rapat dengan mana-mana kawan lelaki kecuali dengan kawan-kawan perempuan saya,” katanya yang ditemui pada sesi ramah mesra bersama Shila Amzah, di pejabat Warner Music Malaysia, semalam.

Sebelum ini, sebuah akhbar melaporkan pelakon yang semakin meningkat naik itu (Aman Nassim) mengakui pelik apabila ibu Shila, Fauziah Sarman memintanya untuk lebih mengenali pelantun Patah Seribu itu.

Bagaimanapun, Shila enggan mengambil pusing kenyataan itu dan tidak mahu dikaitkan dengan mana-mana jejaka lagi. Akui lebih berhati-hati, kata Shila, soal jodoh bukan lagi keutamaan dalam hidupnya kini. 

“Saya tidak kisah dah dengan cerita macam ni, sebab selalu sangat dikaitkan dengan masalah seperti ini.

“Apa yang penting, saya mahu tumpukan sepenuh perhatian kepada kerjaya sebelum memberi tumpuan kepada perkara berkaitan dengan cinta,” katanya.

Mengakui hatinya masih tertutup untuk mana-mana lelaki, Shila bagaimanapun tidak menolak untuk menerima jejaka yang benar-benar ikhlas dengannya dan berjaya mengetuk pintu hatinya.

“Bukan bermakna saya sudah serik dengan lelaki, namun saya akan lebih berhati-hati untuk berhubungan dengan lelaki selepas ini,” katanya yang pernah dikaitkan dengan Sharnaaz Ahmad dan Johan As’ari.

Takut diserang gangster

Dalam pada itu, Shila turut mengulas mengenai laporan sebuah akhbar (bukan Sinar Harian) yang mengisytiharkannya sebagai selebriti jutawan dengan pendapatan mencecah lebih RM2.5 juta setahun.

“Jumlah tersebut itu adalah mengarut. Sudahlah tak betul, tak pasal-pasal nanti gangster serang saya. Ramai perompak sekarang ni berada di mana-mana saja.

“Memang saya menang Asian Wave dulu, saya dapat hadiah berupa dana sebanyak RM5 juta tapi bukan dalam bentuk wang tunai. Hadiah tu tak boleh dikira sebagai aset saya kerana pihak pengurusan yang tentukan berapa bayaran saya.

“Saya tiada gaji bulanan tapi saya dibayar mengikut projek. Namun, jumlahnya bukan seperti dilaporkan,” katanya yang menafikan sekeras-kerasnya laporan akhbar itu.

Menurut Shila, ekoran laporan tersebut, dia turut digelar sebagai 'gadis RM2.5 juta’ oleh segelintir pihak. Tegas Shila, situasi itu membuatkan dia berasa kurang selamat.

“Saya harap masyarakat tidak mempercayai dengan apa yang digembar-gemburkan itu.

"Memang saya berhasrat untuk kumpul aset yang bernilai jutaan ringgit, tapi perkara itu masih belum dapat direalisasikan lagi,” katanya.

Mengulas mengenai perkembangan terbarunya, Shila kini dalam perancangan untuk menjayakan konsert sulung berskala besar, yang akan mendapat tajaan sepenuhnya dan akan berlangsung pada April depan.

Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment