Monday 9 December 2013

Tengku Puan Pahang masak untuk mangsa banjir


Tengku Puan Pahang sewaktu diwawancara wartawan Astro AWANI - Foto Instagram


KUANTAN:  Tengku Puan Pahang Tengku Azizah Aminah Maimunah Sultan Iskandar berkenan mencemar duli bukan sekadar melawat ke pusat pemindahan mangsa banjir di Sekolah Jenis Kebangsaan Chung Ching Kuantan tengahari tadi.

Baginda turut berkenan menyediakan makanan tengahari untuk hampir empat ribu mangsa banjir yang ditempatkan sejak seminggu di situ.

Tengku Azizah ketika ditemui bertitah menyatakan hati baginda tergerak untuk membantu mangsa banjir dengan menyajikan mereka dengan hasil air tangannya sendiri.

"Kalau banjir ini memang saya pergi tiap-tiap pusat pemindahan dan saya memasak untuk lunch dinner. Bagi spesial sikit kalau tak kesian tengok dia orang makan nasi kawah apa. Jadi saya pergi sekali tengok kesian dia orang makan. Saya sembah kat Tengku Mahkota boleh tak saya masak. Air tangan sendiri punya resipi. Alhamdullillah tiap-tiap hari saya masak dua atau tiga tempat. Masak hari ni untuk 4 ribu orang. Alhamdullillah lah. Apa ini yang saya berbakti memberi balik kepada rakyat." jelas baginda.

Baginda berharap dengan cara itu dapat mendatangkan rasa gembira dihati mangsa-mangsa banjir. Baginda kemudian berkenan mengagih makanan itu kepada mangsa banjir, yang dilihat tidak sabar untuk menikmati masakan Tengku Azizah.

Mangsa banjir yang berada di situ pastinya berasa bertuah dapat rasa makanan yang dimasak sendiri oleh Tengku Puan Pahang.

ASTRO Awani

No comments:

Post a Comment