Thursday 19 December 2013

6 warga asing rentung, kereta Nissan Skyline terbakar



KUALA LUMPUR: Enam warga asing maut serta merta selepas kereta dinaiki terbakar dalam satu kemalangan berhampiran Bulatan Kampung Pandan awal pagi tadi.

Komandan Operasi Kanan Jabatan Bomba Dan Penyelamat, Hamid Daud berkata, mangsa yang terdiri daripada tiga lelaki dan tiga wanita itu meninggal dunia serta merta akibat rentung sepenuhnya.

“Bomba menerima panggilan pada pukul 12.42 pagi sebelum 13 anggota dari Balai Bomba Pudu dan Jalan Hang Tuah dikerah ke tempat kejadian” katanya.

Menurut Hamid lagi, pihak Bomba mengambil masa kira-kira 20 minit untuk mengeluarkan mangsa memandangkan kedudukan mereka yang tersepit dan rentung di dalam kereta jenis Nissan Skyline itu.

Menurut jurucakap Polis Trafik Kuala Lumpur, mangsa yang terdiri daripada seorang lelaki warga Britain, tiga wanita warga Filipina dan dua wanita Myanmar gagal menyelamatkan diri selepas kenderaan yang dinaiki terbabas dan terbakar.

Mangsa yang maut dikenali sebagai Simon John Hall, 40, pengurus syarikat Leighton Offshore, di sini; dan warga negara Filipina ialah itu Siso Aileen, 30; Maileen Tentative Montejo, 26; dan Mary Grace Macaraig, 24.
Dua warga Myanmar itu yang memiliki pas United Nation High Commissioner for Refugees (UNHCR) dikenali sebagai Pi Pi, 20; dan Ester Sui, 26.

Kereta sport Nissan Skyline sememangnya diketahui mempunyai kelajuan tinggi dan sering digunakan oleh pelumba jalanan di Jepun.

Kereta tersebut turut digunakan dalam beberapa filem lasak melibatkan lumba kereta seperti Fast & Furious dan di dalam permainan video.

Astro Awani 

No comments:

Post a Comment