Sunday 27 October 2013

Kenapa lelaki tak suka saya?


Adakah anda pelik, kenapa teman-teman lain senang dapat perhatian lelaki tetapi tiada seorang pun lelaki nak dekat anda? Kesilapan utama wanita adalah menyalahkan paras rupa, rasakan diri tidak cukup cantik, terlalu kurus atau terlalu gemuk. Masalahnya cantik itu subjektif. Biarpun wajah macam model pun kadang-kala lelaki yang anda nak sangat itu masih tidak akan berkenan pada anda kerana sebab lain.
Jadi apakah sebab yang menyebabkan lelaki jauhi anda?
Anda tidak beri si dia peluang bernafas
Pergi kemana-mana sahaja nak berkepit. Whatsapp nak balas dalam masa sesaat. Lelaki ini cepat rimas. Kalau anda tidak berikan si dia ruang yang mencukupi, mestilah dia jauhi anda!
Anda terlalu mahal
Ada sebab orang panggil anda Datin Seri. Anda terlalu mahal. Lelaki yang tidak akan jauhi anda adalah lelaki tua berduit sahaja. Nak ke lelaki tua? Tak kan? Jadi pandai-pandailah bersikap sederhana.
Anda terlalu memilih
Cuba bersyukur kalau ada lelaki sukakan anda. Ini tidak, sebab muka dia tiada rupa Zac Efron, terus tolak ke tepi. Mana tahu yang muka macam Zac Efron itu seorang buaya darat berbanding lelaki yang tidak berapa kacak. Kan rugi.
Anda pentingkan diri sendiri
Kalau anda terlalu pentingkan diri sendiri, orang pun tidak berkenan untuk berkenalan dengan diri anda. Belajarlah mendengar pendapat atau sekurangnya suara orang lain pula.


Sumber: MyLaunchpad

No comments:

Post a Comment