Saturday 16 January 2016

Afdlin Shauki tidak suka Qu Puteh ubah budaya pasukan bola sepak



PELAKON dan pelawak terkenal, Afdlin Shauki hari ini meluahkan rasa tidak selesa dengan tindakan pemilik Vida Beauty Sdn Bhd, Datuk Seri Hasmiza Othman atau Datuk Seri Vida bersama para pemain dan pegawai Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) menggayakan isyarat jari yang sebati dengan jenama Qu Puteh.

Mereka tampil dengan gaya berkenaan dalam majlis menandatangani kontrak perjanjian pasukan Liga Super Kelantan musim 2016, Jumaat lalu.

Dalam status Facebooknya, Afdlin menjelaskan dia tidak boleh menerima apabila pihak penaja cuba menentukan budaya dan integriti sesebuah pasukan bola sepak.

Respon netizen

Pandangan Afdlin bagaimana tidak dipersetujui kebanyakan netizen.

Kebanyakan komen pada statusnya menegaskan Datuk Seri Vida mempunyai hak sebagai penaja utama untuk menentukan imej pasukan.

Ada juga yang berpendapat pasukan Pamoga Qu Puteh TRW tidak mempunyai pilihan kerana tajaan bernilai RM16 juta dilihat mampu menamatkan krisis kewangan yang dialami kelab tersebut.

Netizen turut meminta Afdlin berfikiran lebih terbuka kerana para pemain juga dilihat rela berbuat demikian sebagai memenuhi strategi pemasaran yang akan menguntungkan pasukan.



- Sumber: Astro Awani

No comments:

Post a Comment