Tuesday 18 August 2015

Dalang mahu guling kerajaan akan jumpa PM semula

Ahmad Zahid Hamidi

PUTRAJAYA - Pertemuan pemimpin Umno yang menjadi dalang untuk menggulingkan kerajaan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Ahad dibatalkan atas permintaan individu terbabit.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bagaimanapun berkata, pertemuan lain akan diaturkan semula namun tidak mengetahui tarikh baharu itu.

"Saya faham wartawan telah berkumpul di kediaman peribadi Perdana Menteri di Jalan Duta dan di kediaman rasmi di Seri Perdana untuk melihat siapakah orang itu, maka atas permintaan orang itu, temu janji itu telah dibatalkan.

"Saya tidak tahu bila pertemuan yang baharu diadakan tapi saya pasti pertemuan ini akan diadakan," katanya pada sidang media di Bangunan Perdana Putra, di sini, hari ini.

Terdahulu, Ahmad Zahid mendedahkan Pemimpin Umno yang didakwa berhasrat bergabung dengan anggota Parlimen pembangkang untuk menggulingkan kerajaan, akan bertemu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak jam 6 petang, pada Ahad.

Ahmad Zahid berkata, pemimpin berkenaan telah sedar akan kesalahannya dan bersedia untuk bertemu dengan Najib.

Ketika ditanya tentang sebab pembatalan tersebut, beliau bagaimanapun secara berseloroh berkata, pemimpin Umno terbabit melupakan hasratnya itu kerana kehadiran petugas media yang begitu ramai.

"Ada sebab (kerana) wartawan ramai tunggu dia," katanya lagi.

- Sumber: Sinar Harian 

No comments:

Post a Comment