Friday 15 May 2015

Fesyen hijab pelik Melly Goeslaw

Fesyen pelik Melly yang dimuatnaik di instagramnya.
KOMPOSER terkenal Indonesia Melly Goeslaw menarik perhatian pengguna laman Instagram selepas memuatnaik gaya hijab terbaru yang pelik dan unik.

"Make up @makeupbyderry dress @dini_julies. Hiasan dan aksesoris punya aku, shoes Y3 @adidas #mellygoeslaw #putrimuslimah," tulisnya.

Rata-rata pengikutnya mengutuk gaya terbaru hijabnya itu malah ada yang menyifatkannya seperti unta, pasu bunga, sarang burung.

Walaupun menerima kutukan ramai, selebriti itu tidak memadam foto berkenaan.

Melly kemudiannya dilihat memuatnaik sebuah fotonya dengan kapsyen menafikan dia bukanlah wanita berhijab yang memenuhi syarat seperti wanita berhijab.

"Saya hanya wanita yang sangat bahagia menutup bahagian-bahagian tubuh saya yang sebaiknya ditutup dan belum memenuhi syarat-syarat seperti wanita berhijab.

"Saya senang menutup rambut dan leher saya dengan kain, atau bahan-bahan lain yangg lazim mahupun tidak lazim dipakai di rambut.

"Jika wanita berhijab adalah wanita yang paling di anggap betul dalam banyak hal, maka itu masih jauh dari diri saya," katanya.

Tambah Melly lagi, dia hanyalah manusia yang masih harus belajar dan berharap agar menjadi seorang muslimah sejati.

"Harapan di mana kelak saya boleh menjadi wanita solehah yang berhijab, berjilbab, tidak menyanyi, tidak main sinetron, tidak menjadi juri, tidak membiarkan dirinya di lihat orang lain di televisyen ataupun di media lain yang mana boleh mengundang fitnah dan maksiat, tidak main filem, tidak main media sosial dan hanya melakukan hal-hal yang seperti dilakukan isteri-isteri Rasul, " tulisnya lagi.

- Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment