Monday 8 December 2014

Malaysia tunduk kepada Vietnam, 2 - 1

Penyerang Harimau Malaya Norshahrul Idlan Talaha (kiri) bergelut dengan Le Phuoc Tu dari Vietnam ketika perlawanan separuh akhir pertama Piala AFF Suzuki 2014 di Stadium Shah Alam malam tadi. Foto AFP/Mohd Rasfan

SHAH ALAM: Skuad Harimau Malaya tewas kepada Vietnam 2-1 pada perlawanan separuh akhir pusingan pertama Piala Suzuki AFF 2014 di Stadium Shah Alam malam tadi.

Laungan Ultras Malaya memberikan semangat kepada pemain pada permulaan perlawanan, namun beberapa usaha yang merbahaya dihasilkan oleh pemain Vietnam.

Tuah menyebelahi Harimau Malaya selepas pengadil Ma Ning menghadiahkan sepakan penalti selepas bola terkena tangan pemain Vietnam. Safiq Rahim dengan selesa meyudahkan jaringan memberikan harapan mengulangi kejayaan Malaysia pada tahun 2010.

Perlawanan bertambah sengit selepas Vietnam kembali menyamakan kedudukan pada minit ke-31 menerusi jaringan Huy Toan Vo melepasi penjaga gol Khairul Fahmi Che mat.

Skuad kendalian Toshiya Miura terus memberikan tekanan pada separuh masa kedua dan akhirnya berjaya mendapatkan gol hasil daripada jaringan penyerang Van Quyet Nguyen pada minit ke-59.

Gary Steven Roobat dan Indra Putra Mahyuddin dibawa masuk namun tidak berjaya membantu Malaysia mendapatkan keputusan yang lebih selesa untuk dibawa ke perlawanan timbal balik di Vietnam nanti. 

- Sumber: Astro Arena

No comments:

Post a Comment