Wednesday 24 September 2014

Rakyat Amerika sambut kedatangan Najib di bandar raya New York

Gambar Datuk Seri Najib Tun Razak disiar di Times Square bagi mengalukan kedatangan Perdana Menteri ke bandaraya ini sempena Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) di New York, Selasa. - Foto Bernama


NEW YORK: We welcome the Honorable Najib Razak, Prime Minister of Malaysia to New York city, (Kami mengalu-alukan kedatangan Yang Amat Berhormat Najib Razak, Perdana Menteri Malaysia di Bandar raya New York), mesej ini terpampang pada sebuah papan iklan di Times Square, di sini.

Mesej itu daripada persatuan pelancongan United States Tour Operators Association and Pacific Asia Travel Association (PATA) cawangan New York.

Menurut pegawai kanan Tourism Malaysia, Ahmad Johanif Mohd Ali berpejabat di ibu kota ini, kedua-dua persatuan memberitahu beliau bahawa iklan itu akan disiarkan setiap hari antara 20 Sept dan 30 Sept.
Selain mesej, iklan berkenaan juga memaparkan gambar Najib.

Terdapat lapan slot iklan seperti itu bagi setiap jam dengan setiap slot selama 30 saat, kata Ahmad Johanif yang juga Naib Presiden, Tourism Malaysia bagi Timur USA, Caribbean, Argentina, Chile, Paraguay dan Uruguay.

Mereka memaparkan iklan itu kerana mereka tahu perdana menteri berada di bandar raya ini untuk menghadiri Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa Bersatu," katanya.

Times Square merupakan titik utama persimpangan komersial di simpang Broadway dan Seventh Avenue antara West 42nd Street dan West 47th Street.

Tempat ini merupakan satu daripada tempat tarikan yang paling banyak dikunjungi pelancong hingga hampir 40 juta pelawat setahun dengan anggaran 330,000 orang melintasi dataran ini setiap hari.

- Sumber: Bernama

No comments:

Post a Comment