Friday, 11 July 2014

Medan selera 1Utama terbakar

Salah satu gambar yang dimuat naik di Twitter yang menunjukkan kepulan asap di Tingkat Dua di 1Utama New Wing.

KUALA LUMPUR: Sebuah dapur gerai di medan selera Food Republic di Kompleks Membeli Belah 1Utama di Bandar Utama terbakar awal pagi tadi.

Kebakaran melibatkan dapur di bahagian penyedut asap berkeluasan 2x3 meter. Jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat berkata bomba menerima panggilan kecemasan pada jam 9.34 pagi.

“Satu jentera dengan lima anggota dari Balai Bomba Damansara tiba di tempat kejadian pada jam 9.47 pagi tetapi api berjaya dipadamkan sebelum kehadiran bomba oleh petugas keselamatan kompleks tersebut," kata jurucakap tersebut.

Seorang pekerja membersihkan sisa-sisa kebakaran di medan selera yang berada di Tingkat Dua pusat beli-belah itu. 

Kebakaran bagaimanapun tidak melibatkan sebarang kemalangan jiwa dan punca kebakaran masih disiasat.

Insiden yang berlaku telah menyebabkan kesesakan lalulintas yang teruk di Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) apabila pengguna jalanraya memperlahankan kenderaan untuk melihat kebakaran yang berlaku.

Kerosakan di tempat insiden.


Malah, laman sosial, Twitter juga turut dipenuhi dengan gambar-gambar kebakaran pada bangunan tersebut dan menimbulkan panik di kalangan pengunjung kompleks membeli-belah itu.

Namun begitu, Pengurus Besar Pengiklanan dan Promosi 1Utama, Patrick So menafikan gambar-gambar yang tersebar dalam laman Twitter itu adalah gambar kebakaran yang sebenarnya, dan mendakwa gambar tersebut telah direka dan edit untuk tujuan tertentu.

Sumber: Astro Awani 

No comments:

Post a comment